Síla čisté přírody i tradice
Patří mezi globální průkopníky čistě rostlinné kosmetiky, v České republice působí od roku 1991. Její historie je ale mnohem delší. Značka Yves Rocher přišla na svět již roku 1959, kdy ji v Bretani založil francouzský podnikatel, jehož jméno nese dodnes. Rocher byl velkým propagátorem vývoje produktů na bázi rostlinných výtažků, které budou šetrné nejen k ženské pokožce, ale také k životnímu prostředí. A to v době, kdy trhu vládly syntetické kosmetické přípravky. Byl zastáncem myšlenky, že přírodě je třeba „vracet, co nám každým dnem dává“ a chovat se k ní ohleduplně ve všech etapách životního cyklu produktu.
Rocherova nadčasová podnikatelská vize přetrvala podobně jako název značky až do dnešních časů. Jeho společnost je nyní zastoupena díky franšízám v 88 zemích na pěti kontinentech a zaměstnává více než 13 500 lidí. Kromě obchodů provozuje také botanickou zahradu, do níž je vstup zdarma, a ekologicky obhospodařuje svá pole. Vedení společnosti po smrti zakladatele v roce 2009 převzal jeho vnuk Bris Rocher, a značka i nadále roste. Ve Francii jí patří, co se týká obliby, dlouhodobě druhé místo po firmě L’Oreal.
Dokažte, že máte dost peněz
Podle studie z konce roku 2011 si produkt Yves Rocher někdy v životě koupila každá třetí Francouzka. Velmi populární je značka dále především v Rusku a Německu, následuje Čína. Také v Česku má ale Yves Rocher silné zastoupení a řady zákazníků, kteří využívají věrnostní program. Téměř padesátku vlastních obchodů v síti doplňuje 24 českých franšízových poboček. "Hledáme nyní nové čisté franšízy ve městech s počtem obyvatel 30 až 50 tisíc. Popřípadě na atraktivních místech v krajských městech či v Praze, i přesto, že v nich již působíme. Věříme v rostoucí potenciál," říká retail manažerka obchodů YR Denisa Formanová.
Yves Rocher nabízí potenciálním franšízantům jak již zavedené obchody, tak zcela nové pobočky. Ve druhém případě jde o čisté franšízy a náklady jsou vyšší, franšízanti pak ale dostávají výhodnější marže na prodané zboží, aby se návratnost vložených investic zhruba vyrovnala. "Každý obchod posuzujeme individuálně, pokud se podnikatel rozhodne založit novou prodejnu, musí si najít vhodné prostory, my mu zajistíme dodání nábytku a návrh designu, veškeré investice na rekonstrukci i vybavení si ale hradí sám," vysvětluje Denisa Formanová. Výhodou jsou vždy zkušenosti v retailu, základní podmínkou zajištění finanční stránky podniku (nutno doložit). Celkem i se závozem zboží vyjde průměrná pobočka Yves Rocher na asi 3 miliony korun.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?