Každý franšízant je jedinečný

V loňském roce jsme otevřeli celkem 16 nových OK POINTů, končili jsme s 28. otevřeným na konci roku 2017. Jubilejní 30. OK POINT je také v Praze, a to v Karlíně. Momentálně máme otevřeno 38 OK POINTů a v letošním roce chceme zakončit s 50 otevřenými pobočkami.
pondělí
07.05.2018
Za každým franšízantem stojí příběh a přináší nové zkušenosti. Reagujeme na jejich potřeby v reálném čase, říká specialistka podpory prodeje OK Pointů Lenka Slepičková.
 

Jak se OK Pointu daří? Rostou obraty vašich franšíz?
Význam OK POINTů v rámci Broker Consulting s každým novým otevřeným roste. Ty nejlepší z nich mají obrat přes milion korun měsíčně. Výrazně jim k tomu pomáhají i realitní obchody, které běžně tvoří třetinu produkce OK POINTu. Logicky jeden z nejaktivnějších OK POINTů je ten nejdéle otevřený v Klimentské ulici v Praze, velký zájem je také o vkladovou síť Broker Consulting, tam mezi ty nejvyužívanější patří vkladomat na OK POINTu v Praze na Vinohradské ulici, měsíčně se zde realizuje okolo dvou tisíc transakcí.

Čím se zásadně odlišujete od konkurence - co se týká nabídky pro nové franšízanty?
Je toho poměrně hodně, ale asi tím nejdůležitějším je reálná svoboda, kterou dáváme našim franšízantům a spolupracovníkům. Náš koncept je postaven na opravdovém partnerství, ať už se strategickým obchodním partnerem mBank, nebo s jednotlivými franšízanty. Tedy v oblasti financí a realit poskytujeme nejlepší podmínky na trhu. Další naší velice silnou stránkou jsou moderní technologie a on-line nástroje, které máme k dispozici nejenom na OK POINTech. Sjednávání Finančního plánu a jednotlivých produktů on-line, přes tablet, a biometrický podpis, to je cíl Broker Consulting pro letošní rok.

A v čem mají svobodnou volbu, o níž hovoříte?
My nabízíme svobodu ve volbě například v tom, že si naši franšízanti mohou zvolit, zda se chtějí více věnovat financím, nebo realitám, nebo obojímu. To na trhu není zvykem. Svobodu také vnímáme v nastavení spolupráce s franšízantem i strategickým partnerem. Jsme plnohodnotní obchodní partneři a podle toho také jednáme. Navzájem si nasloucháme a společný projekt stále dynamicky rozvíjíme.

Určitě musí franšízanti jako v každé síti dodržovat daná pravidla. Která jsou ta vůbec nejdůležitější?
Musí dodržovat vysoké standardy a postupy uzavírání jednotlivých obchodů. Základem je dlouhodobé finanční plánování, bez něj nelze poskytovat profesionální služby. Kombinace finančních, bankovních a realitních služeb s vlastní vkladomatovou sítí a strategickým partnerem mBank funguje na klienty velmi pozitivně. Právě slučování služeb na jedno místo je trend finančního segmentu do budoucna. Finanční plánování budoucnosti totiž bude čím dál více o zážitku a ne o co nejlevnějších finančních produktech.

Nezapomenutelný zážitek z plánování vlastní finanční nezávislosti zprostředkuje franšízant, který k tomu bude mít vhodné on-line nástroje. Pilířem našeho elektronického systému je aplikace Brok, která klientům pomáhá pochopit, o čem je Finanční plán Broker Consulting. To jsou pravidla ze strany Broker Consulting, pak jde zde řada legislativních podmínek, které je také nutné dodržovat. Mezi ně patří potřebné certifikace, takže franšízant musí projít řádným školením a následně složením zkoušek v rámci úvěrových produktů, investic a pojištění.

Jaké jsou vaše požadavky na franšízanty? Mění se v souvislosti s praxí a počtem otevřených poboček?
Požadavky jsou v podstatě stále stejné. Jednou z podmínek je minimálně středoškolské vzdělání s maturitou a chuť učit se novým věcem v rámci financí, realit a bankovních služeb. Dále dostatek finančních prostředků, minimálně 1,5 milionu korun, jasný byznys plán OK POINTu, chuť a ambice pracovat v oblasti finančního a realitních poradenství a také dostatek času se věnovat vlastní franšíze. Bez přítomnosti franšízanta na pobočce ten byznys opravdu nefunguje, to jsme si praxí ověřili.

Výběrová řízení nám ukázala, jací lidé mají zájem o naši franšízu. Jedná se většinou o top manažery, kteří se dostali na vrchol kariéry v korporaci nebo nadnárodní společnosti a hledají další směr svého profesního rozvoje. A ten jim jejich stávající zaměstnavatel nabídnout nemůže. Dále jsou to úspěšní podnikatelé, kteří už mají zaběhnutý byznys v dané lokalitě a hledají jeho možné rozšíření. Věnujeme poměrně hodně energie do podrobné informovanosti o projektu, ať už formou médií, veletrhů, specializovaných akcí či vlastních webových stránek a dalších on-linových kanálů.

Nové franšízanty sami školíte, naučili jste se také něco vy od nich?
Každý franšízant je jedinečný, a tak k nim přistupujeme. To je mimochodem také něco, co u konkurence nenajdete. A na pravidelných společných setkáních tyto zkušenosti, postřehy či rady franšízanti sdílí. Mnohdy jsou to drobnosti, které ale pomohou celé pobočkové síti v lepším klientském servisu, jednání se zaměstnanci či spolupracovníky. Ty pak implementujeme plošně.

Jaká bývá návratnost vložených investic v případě OK Pointů?
Vstupní investice dle lokality se pohybuje kolem 1,5 milionu korun a návratnost je mezi půl rokem až rokem. Máme ale franšízy, jak jsem zmínila v úvodu, které mají obrat přes milion korun měsíčně.