Strategií společnosti Levi Strauss & Co. zůstává podle slov jejího generálního ředitele i nadále snaha představovat pro zákazníky "prezentaci životního stylu od hlavy až k patě".
Středa
28.02.2018
Společnost Levi Strauss & Co. chce letos otevřít 100 nových poboček. V posledním čtvrtletí 2017 její prodeje v Evropě vzrostly o 28 %.
 

Výrobce značkového oblečení Levi’s se hodlá soustředit v roce 2018 na mezinárodní trhy, především pak v Číně a Indii. Otevřít chce letos 100 nových poboček vzhledem k příznivým prodejním výsledkům z posledních měsíců, které slibují silný mezinárodní růst americké značky i pro letošní rok. "Před šesti lety jsme odstartovali ambiciózní plán tak, abychom zajistili podnikání se spolehlivým a konzistentním růstem. Dnes je z nás úplně jiná firma," řekl prezident a generální ředitel společnosti Chip Bergh ve švýcarském Davosu. "Navzdory tvrdému prostředí jsme provedli strategii pro rozmanitější podnikání na celém světě."

Značka Levi’s vznikla v roce 1853, kdy německo-židovský emigrant Levi Strauss otevřel svůj první obchod s oblečením v San Francisku. Podnik převzali na začátku 20. století Straussovi synovci, kteří jej řídí dodnes. Patří jim tak jedna z největších módních značek na světě, své franšízy má ve více než 110 zemích. A vlastní také patent na výrobu nejslavnějších džín světa, jejichž vznik se považuje současně za zrod největšího fenoménu v dějinách oděvního průmyslu. Ještě před třemi lety se přitom hovořilo v módní branži o "smrti denimu", a džínům se předpovídal konec vzhledem k nástupu popularity pohodlnějších materiálů a střihů (např. dámských legín).

Čeho všeho lze dosáhnout v náročných podmínkách

Levi’s přesto prosperuje, jeho prodeje loni vzrostly oproti předchozímu roku o 8 %, což je nejsilnější růst v poslední dekádě. Značka zvládla uspět ve všech částech světa, kde působí, a obstála i v USA v době, kdy mnozí oděvní maloobchodníci krachují. Internetový portál Bloomberg.com slavného výrobce původně pracovních kalhot označil rovnou za příklad čeho všeho lze dosáhnout v náročných podmínkách a tvrdé konkurenci, která nyní panuje mezi největšími oděvními značkami.

Podle průzkumů slaví Levi’s poslední roky úspěchy hlavně u náročnějších žen, které nemají zájem o výrobky nízkorozpočtových značek typu H&M či Terranova, a jejichž vkusu se snaží vyjít vstříc. Podle Bergha navíc jejich návrat do prodejen Levi’s přinesl také pozitivnější čísla v prodeji mužské sekce, neboť ženy mají často vliv i na nakupování mužů. Za zlepšením situace na trhu vidí vedení Levi’s kromě jiného i další změny v zákaznickém chování, jako je mírný pokles popularity nákupů v obchodních centrech, kde má značka jen malou část svých poboček. Investovat chce Levi’s po splacení dluhů z předchozích let v první řadě do e-commerce.