Starbucks bude i v Olomouci

V Šanghaji je od loňska otevřená vůbec největší kavárna Starbucks spolu s prémiovou pražírnou, která má oproti domovské pobočce v Seattlu dvojnásobnou rozlohu - na 2 700 čtverečních metrů. Bývalý ředtel Howard Schultz ji nazval Coffee Wonderlandem.
Čtvrtek
01.03.2018
Americká franšízová síť kaváren Starbucks začátkem roku završila 10 let na českém trhu. Chce se rozšiřovat do dalších krajských měst.
 

První kavárna Starbucks se otevřela v Česku před 10 lety - 22. ledna 2008 ochutnali první hosté kávu v nové pobočce na Malostranském náměstí v Praze. Za rozvoj a provoz kaváren značky Starbucks je v ČR, Polsku a Maďarsku zodpovědná společnost AmRest Coffee s.r.o.coby joint-venture partner. Značka Starbucks má nyní na 16 tisíc franšíz ve 27 zemích, loni přidala do seznamu také Itálii. Současně síť loni expandovala také v Číně, kde otevírala na konci roku v průměru dvě pobočky denně.

V České republice se hodlá letos rozšiřovat především do krajských měst, nová kavárna se chystá k otevření nyní v centru Olomouce v nákupní galerii Šantovka. Loni v říjnu v české síti Starbucks přibyly také dvě nové kavárny v Praze - ve Watlrovce a na Chodově, aktuálně jich má Starbucks po celé zemi 34. V Evropě firma zaměstnává celkem více než 40 tisíc lidí, jejími hlavními cílovými trhy ale zůstávají domovské Spojené státy a zmiňovaná Čína. Tam společnost loni uvedla do provozu vůbec největší kavárnu na světě.

Mobily mění způsob nakupování i v kavárnách

Společnost Starbucks vznikla v roce 1971, jméno dostala po prvním důstojníkovi z knihy Moby Dick od Hermana Melvilla. Také logo Sirény se dvěma ocasy z řecké mytologie je inspirováno mořem. Kavárny Starbucks mají být místem setkání pro obyvatele i rodiny z okolí. Loni se značka soustředila na zavádění nových technologií do prodeje. V současnosti se již 30 % transakcí v pobočkách Starbucks uskutečňuje prostřednictvím mobilních plateb. Aplikace Order and Pay, která zákazníkům umožňuje objednat si prostřednictvím smartphonu a vyhnout se tak čekání ve frontě, je zodpovědná za 9 % všech transakcí.

"Starbucks využil inovace v oblasti jídla a nápojů, zážitku na prodejně a personalizovaného online spojení se svými zákazníky," uvedl generální ředitel Starbucks Kevin Johnson. Starbucks loni poprvé v historii v USA překonal počtem poboček nejslavnější franšízovou síť McDonald’s, a jeho tržby narostly (především v USA a Asii) meziročně o 8 %. Průměrně společnost otevírá po celém světě přibližně 700 tradičních amerických kaváren ročně.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015