09.03.2018

České fastfoody: dřina i zisk

Na 40 % Čechů jí alespoň jednou za měsíc ve fastfoodu. Mezi franšízami přibývá menších českých značek jako jsou Amici či Poe-Poe.

Při výběru rychlého občerstvení se Češi nejčastěji řídí kvalitou jídla, následuje cena a dostupnost prodejen, zjistil loni průzkum Nielsen Admosphere na Českém národním panelu. Průměrně při jedné návštěvě restaurace s rychlým občerstvením Češi utratí 188 korun. Založit si vlastní gastronomickou značku není rovnou sázkou na jistotu, podnikatele čeká každodenní dřina a nekonečný boj s opravdu silnou konkurencí. Některé české značky ale již dokázaly, že ani největší globální giganti nejsou v lokálním měřítku nepřekonatelní.

UGO clanek bar Teplice Foto UGO trade s.r.o.

Nejčastěji Češi (45 %) jedí v McDonald’s, 30 % v KFC. Rychlé občerstvení sítě Döner kebab volí 12 % respondentů, 4 % zajdou do sítě fresh barů Ugo. Stejné procento (2 %) nejvíce navštěvuje Burger King a Bageterii Boulevard.

Vítězem zákaznického hodnocení podle kvality nabízených pokrmů se stala v průzkumu fastfoodů česká franšízová síť UGOVA ČERSTVÁ ŠŤÁVA. Společnost je průkopníkem nových trendů v segmentu čerstvého jídla a nápojů. Vznik sítě se datuje do roku 2006, kdy byla otevřena první provozovna, během svého 10 letého působení vybudovala společnost UGO trade, s.r.o. síť takřka 60 provozoven po celém Česku. Franšízová síť UGO stále hledá partnery pro spolupráci. Předností jsou zkušenosti z gastro provozu i s podnikáním, nadšení, pozitivní přístup a respekt k franšízovým pravidlům. V případě salaterie jsou nutné zkušenosti s gastro provozem. Vstupní investice se liší podle druhu provozovny. Freshbar vyjde asi na 1 až 2, 2 milionu korun.

Bagety, pizzy, burgery i palačinky made in Czechia

Nejznámější českou fastfoodovou značkou je Bageterie Boulevard, jejíž první pobočka se otevřela v roce 2003 v pražských Dejvicích. Vstupní poplatek do sítě činí 15 tisíc eur, kauce pak milion korun. Vhodné jsou prostory v komerčních centrech, domech, na veřejných prostranstvích. Centrála nabízí tři tipy provozů pro zakoupení franšízové licence: menší High Street, větší Food Court, a pro řidiče také Drive. Od zájemců o franšízu značka vyžaduje především ochotu denně se podílet na chodu své restaurace. Ideálně by měl mít zkušenosti v oblasti řízení zaměstnanců a s gastro provozem, zájem o vlastní růst, a také 2,5 milionu korun.

Amici

Díky online nástrojům mají zákazníci Amici k dispozici například mapu s pozicí kurýra, který veze jejich objednávku. "High tech" šetří podle centrály Amici náklady, a optimalizuje provoz kuchyní. Firma tak vychází vstříc také mladým zákazníkům, kteří jsou zvyklí používat moderní technologie.

Na vlastní produkty ve Fast casual konceptu, založeném zejména na rychlém rozvozu, se specializuje brněnská síť Amici. Své zákazníky láká na pizzu a burgery za použití čerstvých surovin. Franšízanty hledá ve spádových oblastech s alespoň 50 tisíci obyvatel. Každý obchodní partner Amici získává vlastní obchodní systém, přístup k high tech nástrojům, je mu poskytnuta také pomoc s propagací i administrativou. Partnerům nabízí tři typy spolupráce. Prvním je kuchyně s rozvozem, druhým kuchyně s bistrem bez rozvozu, třetím typem je kuchyně s bistrem i rozvozem. Průměrná pořizovací cena franšízy se pohybuje kolem 1,5 milionu korun.

Na vysokém obratu a nízkých cenách je postavený taktéž brněnský fastfoodový koncept Poe-Poe. Před dvěma lety otevírala značka na výrobu francouzských palačinek, vaflí, hot dogů i pizzy první franšízu ve Zlíně, loni expandovala na Slovensko. Město do 40 tisíc obyvatel je vhodné pro 1 podnik, ve větších městech jich může být více. Pro franšízanty nabízí Poe-Poe 4 možnosti spolupráce, investice se pohybují mezi 150 až 200 tisíci eur. Očekávaná návratnost je asi tři roky. Za poskytnutí poradenství a know-how platí partneři v síti poté fixní poplatek, který je nezávislý na prodeji a obratu restaurací.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank