České fastfoody: dřina i zisk
Při výběru rychlého občerstvení se Češi nejčastěji řídí kvalitou jídla, následuje cena a dostupnost prodejen, zjistil loni průzkum Nielsen Admosphere na Českém národním panelu. Průměrně při jedné návštěvě restaurace s rychlým občerstvením Češi utratí 188 korun. Založit si vlastní gastronomickou značku není rovnou sázkou na jistotu, podnikatele čeká každodenní dřina a nekonečný boj s opravdu silnou konkurencí. Některé české značky ale již dokázaly, že ani největší globální giganti nejsou v lokálním měřítku nepřekonatelní.
Vítězem zákaznického hodnocení podle kvality nabízených pokrmů se stala v průzkumu fastfoodů česká franšízová síť UGOVA ČERSTVÁ ŠŤÁVA. Společnost je průkopníkem nových trendů v segmentu čerstvého jídla a nápojů. Vznik sítě se datuje do roku 2006, kdy byla otevřena první provozovna, během svého 10 letého působení vybudovala společnost UGO trade, s.r.o. síť takřka 60 provozoven po celém Česku. Franšízová síť UGO stále hledá partnery pro spolupráci. Předností jsou zkušenosti z gastro provozu i s podnikáním, nadšení, pozitivní přístup a respekt k franšízovým pravidlům. V případě salaterie jsou nutné zkušenosti s gastro provozem. Vstupní investice se liší podle druhu provozovny. Freshbar vyjde asi na 1 až 2, 2 milionu korun.
Bagety, pizzy, burgery i palačinky made in Czechia
Nejznámější českou fastfoodovou značkou je Bageterie Boulevard, jejíž první pobočka se otevřela v roce 2003 v pražských Dejvicích. Vstupní poplatek do sítě činí 15 tisíc eur, kauce pak milion korun. Vhodné jsou prostory v komerčních centrech, domech, na veřejných prostranstvích. Centrála nabízí tři tipy provozů pro zakoupení franšízové licence: menší High Street, větší Food Court, a pro řidiče také Drive. Od zájemců o franšízu značka vyžaduje především ochotu denně se podílet na chodu své restaurace. Ideálně by měl mít zkušenosti v oblasti řízení zaměstnanců a s gastro provozem, zájem o vlastní růst, a také 2,5 milionu korun.
Díky online nástrojům mají zákazníci Amici k dispozici například mapu s pozicí kurýra, který veze jejich objednávku. "High tech" šetří podle centrály Amici náklady, a optimalizuje provoz kuchyní. Firma tak vychází vstříc také mladým zákazníkům, kteří jsou zvyklí používat moderní technologie.
Na vlastní produkty ve Fast casual konceptu, založeném zejména na rychlém rozvozu, se specializuje brněnská síť Amici. Své zákazníky láká na pizzu a burgery za použití čerstvých surovin. Franšízanty hledá ve spádových oblastech s alespoň 50 tisíci obyvatel. Každý obchodní partner Amici získává vlastní obchodní systém, přístup k high tech nástrojům, je mu poskytnuta také pomoc s propagací i administrativou. Partnerům nabízí tři typy spolupráce. Prvním je kuchyně s rozvozem, druhým kuchyně s bistrem bez rozvozu, třetím typem je kuchyně s bistrem i rozvozem. Průměrná pořizovací cena franšízy se pohybuje kolem 1,5 milionu korun.
Na vysokém obratu a nízkých cenách je postavený taktéž brněnský fastfoodový koncept Poe-Poe. Před dvěma lety otevírala značka na výrobu francouzských palačinek, vaflí, hot dogů i pizzy první franšízu ve Zlíně, loni expandovala na Slovensko. Město do 40 tisíc obyvatel je vhodné pro 1 podnik, ve větších městech jich může být více. Pro franšízanty nabízí Poe-Poe 4 možnosti spolupráce, investice se pohybují mezi 150 až 200 tisíci eur. Očekávaná návratnost je asi tři roky. Za poskytnutí poradenství a know-how platí partneři v síti poté fixní poplatek, který je nezávislý na prodeji a obratu restaurací.
PŘEČTI ČLÁNKY
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Franšízový fastfood chce svůj koncept cenově dostupného jídla rozšířit i mimo Moravu. Co mohou novým franšízantům nabídnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„V současné nepředvídatelné době bych jako začínající podnikatel dal přednost franšíze před nezávislostí," říká Lubor Lelovits, franšízor Mr. Kebab.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...