Taco Bell na cestě k vrcholu

V Evropě lze najít restaurace Taco Bell ve Velké Británii, Nizozemsku, Finsku, Řecku, Islandu, Polsku, Rusku, Španělsku a od minulého roku v Rumunsku.
Úterý
13.03.2018
Ambiciozní Taco Bell je ve skupině YUM! Brands nejmenší, má méně poboček než KFC i Pizza Hut. Franšízy však vykazují největší zisky.
 

Franšízová síť s mexickými specialitami Taco Bell překonala ve Spojených státech Burger King, když loni její prodeje vzrostly o 5 % na 9,8 miliard dolarů, a stala se tak 4. nejúspěšnější franšízovou sítí v zámoří. Pomalu, ale jistě dotahuje podle agentury Bloomberg v ročních obratech náskok globálně nejlepších franšízových značek McDonald’s, Starbucks či Subway.

Současně značka oznámila, že zvýší do roku 2022 počet restaurací na 9 tisíc (ze současných 7 tisíc). Franšízy Taco Bell generují odhadem globální příjmy z prodeje ve výši 15 miliard dolarů ročně. Tento řetězec rychlého občerstvení se neustále rozšiřuje, nové pobočky plánuje nyní vybudovat v Brazílii, Kanadě, Číně a Indii. Ve Spojených státech se také otevře nový formát Taco Bell Cantina, ktterý je určený také pro služby drive-thru, má nový design, a na rozdíl od klasického formátu bude nabízet zákazníkům alkoholické nápoje.

Ambiciózní plány podporované zvýšením prodejů v posledních letech přílákaly ke značce větší počet franšízantů, což pomohlo Taco Bell k další expanzi. I proto se letos franšízová síť umístila jako 8. v prestižním žebříčku magazínu Entrepreneur Franchise 500, a probojovala se tak mezi aktuálně nejúspěšnější americké franšízové značky. Dobré výsledky jsou ale také důsledkem pravidelných investic do zlepšování kvality služeb.

Novinky prokazatelně zvyšují prodej

Ve své nabídce Taco Bell neustále přináší "svěží" nové produkty, které jsou "kreativní a zábavné zároveň". Zmínit lze například černé rizoto, avokádové speciality, a podobně." Naši franšízanti ​​uznali, že to, co bylo včera úspěšné, nemusí být nutně úspěšné i v budoucnu. Proto se s velkou vášní učí, přebírají nové myšlenky a pracují na spojení s mladší generací, " tvrdí zástupci společnosti. Americký řetězec rychlého občerstvení s mexickým jídlem zkouší prorazit opakované také ve střední a východní Evropě. V 90. letech se po nepříliš úspěšném pokusu značka stáhla dočasně z polského trhu. Loni úspěšně expandovala do Rumunska.

Nadšení, s nímž se Taco Bell snaží prezentovat své služby, je podložené reálnými čísly a údaji - nové položky v menu mají podle statistik skutečně význammný dopad na růst tržeb. V roce 2012, kdy společnost uvedla do prodeje specialitu Doritos Locos Taco oslavující její 50. narozeniny, dosáhly například prodeje tohoto prémiového produktu přes 1 miliardu dolarů za rok. Za pouhých 10 týdnů prodala společnost více než 100 milionů mexických sendvičů Doritos Locos Taco.

Přestože počet restaurací Taco Bell je mnohem nižší než sesterských značek KFC a Pizza Hut, které jsou rovněž ve vlastnictví skupiny YUM! Brands, franšízy Taco Bell se ukázaly být velmi ziskové. Společnost YUM! Group se nachází ve 135 zemích a provozuje celkem více než 45 000 restaurací, z nichž většina je otevřená v systému franšízy. Hlavnímí pilíři společnosti jsou tři značky, KFC, Pizza Hut a Taco Bell, díky nimž je lídrem na trhu s pizzou i kuřecími a mexickými specialitami, ale také v oblasti globální expanze v maloobchodním segmentu.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014