Američtí obři opět spolu
Do restaurací McDonald’s se po letech vrátí animované postavičky z filmových studií Walta Disneyho. V červnu se společnosti opětovně spojí před premiérou snímku Úžasňákovi 2. Obnovené partnerství bylo oznámeno poté, co franšízový fastfoodový řetězec přistoupil na změny v dětském Happy Meal menu tak, aby jídlo bylo zdravější a obsahovalo méně kalorií než dosud. Z dětské nabídky vyřadil čokoládový mléčný koktejl i cheesburgery.
V roce 2006 byl překvapivou příčinou ukončení desetiletého partnerství ze strany Disneyho společnosti prudký nárůst dětské obezity, který je z velké části přičítán častému stravování ve fastfoodech. Tehdy filmový gigant vydal "zákaz licencování Mickey Mouse a dalších postav Disneyho pro potraviny, které nedosahují minimálních požadavků na výživu". Poté, co letos McDonald’s provedl v amerických pobočkách úpravy dětské nabídky, přistoupil The Walt Disney na obnovení partnerství, které znamená pro obě strany lukrativní miliardový byznys.
Vynalézavost a zábava ve stravování
Dohoda ovšem platí opět jen pro státy, kde dětské menu již bylo upraveno, a kde splňuje přísná kritéria na nabídku potravin firem, které chtějí používat k obchodní propagaci Disneyho filmy. "McDonald’s a Disney jsou dvě rodinami milované a oblíbené značky, společně jim nyní vytvoříme nové zázemí," uvedla hlavní marketingová ředitelka McDonald’s Morgan Flatley. "I nadále budeme budovat lepší McDonald’s, toto partnerství nabízí vynalézavost a zábavu ve stravování, které zároveň podpoří vyváženější stravu a obsah Happy Meal. Chceme rodiny inspirovat ke zdravějšímu životu zábavnými a inovativními způsoby."
Novinky přinesl letošní rok také do českých poboček McDonald’s. Digitalizace restaurací u nás započala již před třemi lety a přinesla s sebou také změnu v objednávání. „Modernizace nám pomohla testovat možnost customizace, tedy dotvoření burgeru dle vlastního přání přidáním vybraných ingrediencí, a v budoucnosti nám umožní i rozšířit nabídku. V současné chvíli customizaci nabízíme na 13 vybraných restauracích“ komentuje důvody inovace generální ředitel McDonald´s ČR Tomasz Rogacz. Restaurace testují také donášku ke stolu. Dlouhodobým cílem je stále i nabídka s co nejvyšším podílem produktů z lokálních surovin.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...