Ahoj robote, je čas na jídlo

Více než 30 milionů lidí obslouží ročně franšízová síť Denny’s, největší řetězec rodinných restaurací s obsluhou na světě. Do boje o "domácí zákazníky" nyní nasadila hlasovou asistentku Alexu od Amazonu.
Pondělí
02.04.2018
Franšízové retězce fast-foodů Denny’s a Dunkin’ Donuts začaly přijímat objednávky skrze konkurenční robotické hlasové asistenty.
 

Moderní technologie mění pomalu svět rychlého stravování. Americká franšízová fast-foodová síť restaurací Denny’s je další známou gastronomickou značkou v řadě, která sází na mladé zákazníky a snaží se jim vyjít vstříc propojením s moderním stylem života. V březnu bylo vůbec poprvé možné si v 1600 pobočkách Denny’s (i mimo ně) objednat jídlo skrze hlasového asistenta, populární síť podepsala smlouvu o spolupráci s Amazonem a bude využívat jeho automatický robotický hlas Alexa. Následuje tak Starbucks, který speciální službu nabízí i na iPhonech.

Virtuální asistentka Alexa může po loňském vylepšení šeptat, mluvit různě rychle, měnit výslovnost slov, odmlčet se, pracovat s barvou hlasů a dokonce nadávat. Podle Amazonu má znít nyní více jako člověk. "Každá gastronomická značka by měla být již v digitálním prostoru - všichni soutěžíme o místo v žaludku svých hostů," uvedl v rozhovoru šéf marketingu Denny’s John Dillon s tím, že "65letý řetězec se stále více stává technologicky řízenou společností". Ve stejných dnech pak uvedla do provozu stejnou službu konkurenční franšízová sít Dunkin’ Donuts, která spolupracuje s Googlem a jeho hlasovým asistentem pro mobilní telefony.

Pět restaurací za 5 milionů dolarů

Poněkud jinou cestou se vydal McDonald’s, jehož hosté si mohou nově objednat dovoz jídla domů díky spolupráci s firmou Uber Eats, která sdružuje ve své nabídce vícero gastronomických značek. Další franšízové značky Taco Bell a KFC spolupracují ze stejného důvodu se službou GrubHub. Všem těmto fast-foodovým nadnárodním společnostem by měly moderní technologie pomoci v konkurenčním boji, a jak dokazuje případ Denny’s, cílení na mladou zákaznickou obec je účinné. V prosinci loňského roku například Denny’s zaznamenal nárůst internetového prodeje o více než 6 %, následně se okamžitě zvedla hodnota akcií populární americké sítě téměř o třetinu.

Společnost zaznamenala za poslední čtvrtletí zvýšení zisku meziročně o 2,5 % díky zlepšování kvality potravin a využití digitálních nástrojů. Pryč jsou podle Dillona navždy časy, kdy když si chtěl zákazník objednat jídlo z restaurace domů, musel se spokojit s omezeným výběrem. Souboj o hosty, kteří si chtějí pokrmy vychutnat doma, propukl naplno. Denny’s přitom letos plánuje i expanzi v Evropě, v lednu otevřel první britskou pobočku. V ČR hledá dlouhodobě silné a zkušené partnery - společnosti nebo investory s výsledky z gastronomických nebo obdobných odvětví. Vlastnit musí adepti o národní či nadnárodní licence také významný kapitál - musí otevřít nejméně 5 restaurací. Předpokládaná investice je asi 5 milionů dolarů. Odhadovaná návratnost pak okolo 2 let.


Populární na fóru

Prodej podniku - nápadu

Jukněte na www.gastroreality.cz tam můžete vaši nabídku inzerovat. Je to portál zaměřený na prodej gastrorealit

3 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

3 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

3 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014