Malé potraviny ve velkých sítích

Na speciální výběr v nabídce i vlastní produkci nového zboží spoléhá česká franšízová značka Sklizeno. Jejích prodejen potravin stále přibývá po celé zemi.
Čtvrtek
05.04.2018
Malé prodejny potravin pomalu mizí v konkurenci supermarketů. Franšízám se však stále daří růst i díky spolupráci obchodů v síti.
 

Výhodou franšízové sítě je kromě jiného významná úspora při provozu jednotlivých poboček. V případě malých prodejen s potravinami, které v Česku krachují jedna za druhou, se dnes může jednat téměř o spásné řešení. V České republice úspěšně působí hned několik franšízových sítí prodejen potravin, jako jsou třeba večerky Žabka a Můj obchod, či potraviny Flop a Brněnka. Mezi obchody s věcmi nezbytnými patří jistě i drogerie, jedna z vůbec největších franšízových sítí u nás i ve světě patří značce Teta.

Přes 20 let působí v ĆR značka Pont Market. Vlastník JPServis aktuálně provozuje 27 prodejen. Formát menších obchodů na frekventovaných místech typu vlakových nádraží, stanic metra či nemocnic nabízí zákazníkům pohodlí při nákupu i při okamžité spotřebě zakoupeného zboží. Franšízantům pak Pont Market nabízí například výhodné smluvní podmínky u dodavatelských firem, či centrální pokladní systém a marketingovou podporu. Minimální výše investice je jeden milion korun, návratnost bývá 3 až 5 let. Pont Market na letošek chystá inovace, aby se přizpůsobil měnícímu se trhu a zákazníkům.

Česká společnost SKLIZENO si dala za úkol předkládat kupujícím soustředěnou nabídku opravdových potravin především od malých a středních výrobců a farmářů tak, aby v prodejně bylo možné udělat kompletní rodinný nákup kvalitních potravin. Základem nabídky SKLIZENO je maso, uzeniny, pečivo, mléčné výrobky, ovoce, zelenina spolu s širokou nabídkou nápojů a trvanlivých výrobků. Ideálním franšízantem Sklizeno je motivovaný člověk, který už okusil podnikání. Měl by mít osobní zájem na byznysu a kvalitním jídle. Nezbytnou podmínkou také zůstává investiční kapitál od 1,5 milionu korun. Síť by měla mít brzy 80 poboček.

Systém Uzenářství Chodura provozuje specializované maloobchodní prodejny masa a uzenin. Beskydská značka má nyní 4 franšízové prodejny. Franšíza Uzenářství Chodura nevyžaduje praxi v oboru ani podnikatelské zkušenosti, protože centrála poskytuje franšízantům pomoc v podobě štábu odborníků, kteří umí poradit s každým problémem ohledně masa i obchodu. Poplatek za licenci je 300 tisíc korun a obsahuje podporu pro start podnikání. Franšízanti pak financují vybudování prodejny včetně zázemí, minimální investice se obvykle vyšplhá ke 2 milionům korun.