Díky franšízovému modelu se můžeme rychle vyvíjet na nových místech bez ohledu na velikost daného trhu. V průběhu celého roku přibude v naší síti dalších dvanáct nových poboček, říká Marek Czupryna, předseda představenstva společnosti Komex, jež vlastní polskou franšízovou značku 5.10.15.
Pondělí
16.04.2018
Nyní máme téměř 20 obchodů v ČR, na Ukrajině a v Bělorusku. Letos chceme otevřít 12 nových franšíz, říká majitel polské značky dětského oblečení 5.10.15. Marek Czupryna.
 

Kolik obchodů působí nyní - po více než 25 letech na trhu - pod vaší značkou 5.10.15.?
Síť 5.10.15. má 219 prodejních míst, většina z nich jsou franšízy. Nás koncept je jedním z největších a nejrychleji rostoucích systémů na domácím trhu, za což vděčíme především franšízingu. Zájem o obchod s logem 5.10.15. - díky naší popularitě a nízké investici potřebné pro start - zůstává stále na velmi dobré úrovni. Jsme snadno rozpoznatelná značka, která láká zákazníky s rozsáhlými zkušenostmi a flexibilním porozuměním trhu.

V roce 2018 jsme již otevřeli dva nové obchody. Když se podíváme na mapu Polska, je obtížné najít větší oblast, kde ještě nejsme. Neustále vyvíjíme franšízový řetězec i na zahraničních trzích. V současné době máme téměř 20 poboček v České republice, na Ukrajině a v Bělorusku.

Jaké jsou podmínky pro otevření nové franšízy?
S našimi franšízanty samozřejmě sdílíme veškeré know-how a poskytujeme jim plnou věcnou podporu. Systém je připraven tak, aby poskytl příležitost pracovat i s partnery, kteří nemají mnoho zkušeností v oblasti podnikání. Důležité je, že franšízant nemusí investovat do zboží, protože vše obdrží od nás ze skladu. Zboží nemusí kupovat, zůstává majetkem značky, a může jej kdykoliv vrátit do depozitu. Tím se náš partner osvobozuje od rizika spojeného s řízením franšízy. Zajišťujeme také reklamní a propagační kampaně, a mnoho dalšího.

Prostory pro obchod by měly mít miimálně. 50 m 2, a měly by se nacházet v místě s obchodním potenciálem. V závislosti na lokalitě se může jednat o obchodní centrum, centrum města, nebo i některou z hlavních ulic. V případě obchodu umístěného na frekventované ulici je nutné, aby stál v přízemí budovy.

Zavedli jste poslední dobou nějaké změny ve strategii a operacích společnosti?
Předpokládáme, že stacionární obchody a internetový obchod již nemohou existovat nezávisle na sobě. Změny v našem konceptu vycházejí ze skutečnosti, že spotřebitelé jsou v současné době rádi v kontaktu se značkou na různých úrovních, a to jak v internetových obchodech tak třeba skrze sociální sítě.

Soustředíme se proto především na konzistentní komunikaci na mnoha úrovních a směrech současně. Chceme, aby se všechny naše prodejní strategie navzájem doplňovaly, což by zákazníkovi mělo umožnit plný přístup k naší nabídce. Neustále přitom sledujeme myšlení a chování našich zákazníků, z něhož vycházíme.

Jaké novinky to s sebou přineslo?
V loňském roce jsme implementovali do své sítě službu Click & Collect, díky níž lze produkty objednávat on-line, a poté vyzvednout na kamenné pobočce. V současné době je služba dostupná ve většině našich showroomů. Navíc v roce 2018 zintenzivňujeme marketingové aktivity.

Jednou z nejdůležitějších aktivit, které jsme již zahájili na konci předchozího roku, je Akademie 5.10.15. Tento projekt aktivně podporuje rodiče, kteří v životě s dětmi čelí každodenním výzvám a cílům ať už v oblasti vzdělání, výživy, psychologie bezpečnosti ve školce nebo ve škole, a podobně. Cílem je sdílet znalosti a zkušenosti značky 5.10.15., které nasbírala na trhu během své existence.