Byznys, který kvete v létě

LODOstrefa nabízí franšízantům plně vybavený kiosek včetně strojů a směsí na výrobu zmrzliny. Minimální investice činí 750 tisíc korun, poté se platí poplatek 6 500 korun za měsíc. Návratnost bývá do půl roku, partneři LODOstrefy mohou také náklady na zprovoznění postupně splácet.
Středa
18.04.2018
Za dveřmi je letní sezona, která přeje konceptům se zmrzlinou i jinému venkovnímu prodeji. Na vedrech vydělávají i pivnice.
 

Loňské léto přineslo do Česka rekordní zisky pro cestovní kanceláře a tuzemské hotely, nejvíce k nám přijelo během prázdnin Američanů a Britů. Letní turistická sezona přeje i malému podnikání, a to i díky přibývajícím zahraničním turistům. V teplých dnech se tradičně daří venkovnímu prodeji v podobě rychlého občerstvení. Exteriérový stánek pro prodej teplých pokrmů nabízí například slovenská značka Mr. Kebab, která k nám vstoupila loni. Ve verzi bez sezení musí mít stánek pro prodej kebabu minimálně 35 čtverečních metrů. Základní licence Mr. Kebab stojí 10 tisíc eur, a franšízanti poté platí pravidelné měsíční poplatky 5-8% z obratu.

Populární je u nás také letní venkovní prodej zmrzliny. Franšízové licence na výhradní prodej nabízí u nás například polská společnost LODOstrefa, která jen loni zprovoznila v Polsku 10 nových zmrzlinových stánků, další 4 fungují od loňska na Slovensku. Licenci ale nabízí stále i českým zájemcům. V ČR by v případě domluvy mohly stát stánky například před obchodními centry, což je pro ně zcela ideální lokalita. Konkrétní podmínky spolupráce jsou vždy výsledkem vzájemné domluvy. Minimální investice činí 750 tisíc korun, poté se platí franšízový poplatek 6 500 korun za měsíc.

Kolik strojů máš, tolik zmrzliny vytočíš

Specifický je franšízový koncept Yogoterie, který v ČR představil před třemi lety mraženou pochoutku ve formě jogurtů zdobených nejen ovocem. Loni v červenci značka zahájila prodej ve své první franšíze v Teplicích, a stále hledá další partnery pro provoz nových poboček. Do měst a lokalit s menší kupní silou počítá centrála Yogoterie s variantou s jedním zmrzlinovým strojem, která nabízí výběr z dvou příchutí frozen jogurtu. V tomto případě bývá investice asi milion korun. Do velkých měst a na atraktivnější lokality, jako jsou například místa v nákupních centrech, s použitím tří zmrzlinových strojů, je potřeba počítat s 2 miliony korun.

Do Česka má stále zájem expandovat také známá americká franšízová síť Dairy Queen, která se kromě rychlého občerstvení specializuje na proslulé mražené pochoutky - zmrzliny, ovocné a ledové šťávy a nápoje, ovocné smoothies, mléčné koktejly, ovocné poháry se zmrzlinou a mražené dorty různých chutí. Majitelem Dairy Queen je holding Berkshire Hathway vlastněný podnikatelem Warrenem Buffetem, a historie konceptu sahá v USA až do roku 1940. Pro rozšíření svého působení do Česka hledá firma tzv. area development franchise, který by její síť na našem území rozšiřoval. Součástí konceptu je také prodej v tzv. express stáncích.

První bar, kde si hosté mohou sami natočit pivo do půllitrů, otevřeli Martin Šampalík a Jan Stuna v Plzni, dnes vlastní v ČR 14 restaurací značky The PUB, jednu pobočku má síť v Německu a dvě v sousedním Rakousku. Jedinečnost nápadu a celého konceptu jejich expanzi možná posune také do Belgie a Itálie.

Zatímco děti se v létě neobejdou bez zmrzliny, dospělí často kvůli žízni sahají po svém oblíbeném nápoji, kterým je v Česku pivo. Pivnice jsou také častým turistickým cílem, na což sází hned několik tuzemských franšízových konceptů. Na originálním typu obsluhy staví své know-how Výtopna, která prostřednictvím vláčků doručí pivo či jídlo až ke stolu. Samoobslužné výčepy jsou poznávací značkou franšízové sítě pivnic The PUB, která vznikla před 10 lety v Plzni, a dnes má v ČR 14 poboček, další 3 provozuje v Německu a Rakousku. Obě značky nabízejí spolupráci i zavedeným restauracím. Potřeba je investovat v obou případech asi 5 milionů korun do přestavby (podle velikosti provozovny), návratnost se obvykle pohybuje v rozmezí od 2 do 4 let.

Bez žízně do pivnice nelez

Nejen Češi jsou ale živi pivem, a domácím pivařským konceptům tak zamířila na trh také zahraniční konkurence. V tuto chvíli shání své české franšízanty například lotyšský koncept pivních barů Easy Beer, kde si zákazníci mohou natočit libovolné množství nápoje sami. Pobočky nabízejí přitom až 200 druhů točených piv. Výše investice bývá přibližně 150 tisíc eur a zahrnuje veškeré vybavení restaurace i software potřebný pro provoz pobočky. Franšízor poskytuje slevy prvním franšízantům v zemi, i těm, kteří si pořídí více restaurací. Návratnost investic bývá od 14 do 30 měsíců.

Zastánci amerického způsobu zábavy, osvěžení, ale i odpočinku a pití mají možnost v ČR investovat například do konceptu značky Tillted Kilt. Restaurace tohoto řetězce původem z Las Vegas mají za cíl stát se místem, kde mohou hosté sledovat sportovní události, pít studené pivo, a trávit v příjemném prostředí čas s přáteli. Restaurace Tilted Kilt mají na výběr více než 30 druhů točených a láhvových piv, na nápojovém lístku nechybí ani další vybraný alkohol. Svou franšízovou licenci nabízí značka i pro zájemce z České republiky, náklady na otevření jedné pobočky se odhadují na asi milion dolarů. Národní licence je ovšem podmíněna výstavbou minimálně 5 restaurací.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014