Žabka začala s akvizicemi

Čtvrtek
06.08.2009
Franchisový řetězec obchodů s potravinami, Žabka, již začal s avizovanými akvizicemi. Získal pražské prodejny Palma.
 

Žabka naplňuje své nedávné informace vedení o rozšiřování pomocí akvizicí. Nově ohlásila zisk pražského řetězce Palma, který provozuje čtyři obchody. Přeměna prodejen na Žabky se uskuteční do konce roku, kdy chce mít franchisová síť celkem 100 prodejen.

Do pěti let 500 prodejen v Česku

Žabka dosud působí především v Praze a středních Čechách. Své pobočky zřídila i v Teplicích či Plzni. Hledá i další franšízanty v regionech. Ještě letos chce jít také na Moravu. Do pěti let chce mít franchisový řetězec podle šéfa Zdeňka Linharta až 500 provozoven.

Franšíza z Polska do Čech

Původní polský koncept Žabka koupila předloni investiční skupina Penta za 3,7 miliardy korun.. Postupně chce tento koncept rozšiřovat také na Slovensko. Žabky jsou menší samoobslužné obchody o rozloze 50–100 m2. Ve světě mají svůj vzor například v řetězci 7Eleven. Franchisantům nabízí Žabka svůj koncept bez vstupního poplatku i investice.