3 služby na jednom místě
3 služby na jednom místě / Investice do pobočky OK Point ve výši kolem jednoho a půl milionu korun se obvykle franšízantům vrátí do půl roku od zahájení provozu.
Pátek
04.05.2018
Rychlost jejich expanze je obdivuhodná, stejně jako odvaha, s níž konkurují velkým bankám. Finanční franšízy se staly stabilní jistotou.
 

Finanční zprostředkovatelé a poradci patří podle Českého statistického úřadu dlouhodobě mezi nejlépe placené profese v České republice. Jejich průměrná mzda dosáhla v ČR v 1. čtvrtletí letošního roku k částce 53 300 korun, což je 253 % průměrné mzdy. Možnost stát se samostatným poradcem v oblasti financí, nebo působit pod zavedenou značkou, má dnes takřka každý, byť rozhodně ne každý uspěje. Pojišťovací a investiční poradci si musí k živnostenskému oprávnění pořídit licenci České národní banky, pro jejíž získání je třeba složit patřičné zkoušky. Poté ale zájemci o podnikání v této sféře již nebrání prakticky nic v cestě za vysokými výdělky a poměrně rychlým úspěchem.

Na základě franšízového partnerství funguje v oblasti financí v České republice například společnost Partners, která vstoupila na tuzemský trh před 11 lety. Heslem Partners je „finanční poradenství JINAK“. Partners mají v portfoliu exkluzivní nízkonákladové produkty z oblasti pojištění i investic, bankovní produkty a služby připravené speciálně a výhradně pro klienty Partners. Franšízovou síť Partners market začala společnost budovat v roce 2013, a nyní má více než 70 poboček. "Partners markety jsme začali budovat s vizí, aby každý obyvatel středního a menšího města měl přístup ke stovkám finančních značek a produktů podobně jako lidé z velkých měst," říká zakladatel sítě Petr Borkovec.

Důslednost, cílevědomost, spolehlivost

Třetím rokem trvá partnerství české internetové banky mBank a finančně-poradenské společnosti Broker Consulting. Koncept jejich franšízových poboček OK Point má být místem, kde si mohou klienti vybrat mezi finančními, bankovními a realitními produkty, aniž by museli navštěvovat několik různých obchodních míst. Letošní rok chce vedení sítě otevřít již svou 40. pobočku, nyní jich čítá třicet osm. Základní podmínkou pro získání franšízy OK Point je detailní znalost regionu a tamních obchodních vazeb, dostatečný kapitál, ale i motivace, angažovanost, a podnikatelské myšlení.

Více než 25letou tradicí se může na evropském trhu pochlubit původně rakouská franšízová značka MBI, která v ČR své partnery teprve hledá. Franšízanti MBI se stávají součástí systému vzdělávání v oblasti financí, lifestylu, komunikace s klienty, a získávají například široké portfolio produktů od evropských i světových produktových partnerů. Počáteční investice do konceptu je asi 400 tisíc korun na zařízení provozovny a dalších 190 tisíc stojí franšízová licence. MBI požaduje od zájemců o franšízu důslednost, cílevědomost, schopnost motivovat svůj tým, a spolehlivost.

Z Litvy pochází další franšízový koncept, který má zájem expandovat na český trh. Společnost Paysera poskytuje obchodníkům systém bezhotovostních plateb i směnárnu v jednom. Spolupracuje proto s více než 50 bankami v Evropské unii, své služby nabízí stovkám tisíc zákazníků. Potřebná částka pro start podnikání s Payserou je kolem 125 tisíc eur, centrála neumožňuje financovat franšízy úvěrem, půjčkou, či skrze utajované zdroje. Partner získává přístup do systému pro přeshraniční bankovní převody a zpracování plateb, a také vlastních podnikových systémů. Zodpovědný je pak za získávání zákazníků, prodej, marketing a rozvoj firmy.