Naše franšízy jsou založené na důvěře

Významným aspektem TABu je naprostá důvěrnost a skutečně praktické zkušenosti z podnikání. Nejedná se o pouhý networking, ale na zasedáních TAB společně pomáháme vést firmy a dále je rozvíjet tak, aby se členům – podnikatelům, skutečně naplnily vize, kterých chtějí dosáhnout, říká Šimon Mastný.
pondělí
23.04.2018
Pomáháme podnikatelům uskutečnit jejich vize, a sdílet zkušenosti s kolegy, říká spolumajitel odnože mezinárodní franšízové sítě TAB Board Šimon Mastný.
 

Jak byste stručně popsal koncept TAB Board?
TAB Board je výběrová členská organizace, která pomáhá podnikatelům efektivněji vést svoji firmu, dosahovat lepších zisků a většího naplnění osobních cílů. V rámci TAB organizujeme pravidelná tzv. zasedání TAB Boardu, na kterých se setkávají zkušení majitelé firem z jednoho regionu a z různých odvětví businessu. Boardy jsou strukturovaně vedeny zkušeným facilitátorem a každý člen má možnost probrat svoje specifické téma. Díky zkušenostem kolegů zde získá praktické rady a osvědčené tipy na další rozvoj svého businessu, a to je to, co naši členové nejvíce oceňují.

V čem vidíte jeho největší výhody? V čem je vaše značka zcela výjimečná?
TAB Board je skutečně ta nejlepší podpora pro podnikatele, kterou jsme viděli. Unikátní kombinace sdílených zkušeností a individuálního rozvoje je důvod, proč naši členové zůstávají v TABu dlouhodobě - průměrná doba členství v TAB je více než 5 let.

TAB poskytuje svým členům systematickou podporu při jejich podnikání, při které se mohou spolehnout právě na zkušenosti kolegů z Boardu, stejně jako na svého facilitátora-kouče TAB i strategické nástroje na vedení firmy.

Zabýváte se byznys koučinkem a poradenstvím, jaké problémy vaši klienti řeší s vaší pomocí nejčastěji?
Paleta témat, které naši členové přinášejí na TAB Board je opravdu široká, a zahrnuje všechny oblasti podnikání. V zásadě lze rozlišit na dvě oblasti. Jednou z nich jsou rozvojová témata nebo výzvy, jako např. expanze do zahraničí, rozvoj vlastního marketingu a obchodu, nové oblasti výroby či služeb. Druhou oblastí jsou spíše problémy s produktivitou práce, vztahy se zákazníky a dodavateli, finanční řízení, cash flow, distribuce, atd. Jednou z „nejoblíbenějších“ oblastí jsou zaměstnanci, jejich získávání, začlenění do firmy, motivace, apod. Prostě „business as usual“.

Spolupracujete nějak se zahraničními pobočkami?
Tak jako naši členové těží z možnosti využívat zkušenosti ostatních podnikatelů v TAB, tak i my úzce spolupracujeme s kolegy z celkem 17 zemí, kde TAB působí. Pravidelně se setkáváme a sdílíme navzájem zkušenosti z práce jak s franšízanty, tak i s našimi členy. Je to velmi přínosné, protože ani my (Master franšízor pro ČR a SK) nejsme na naše podnikání sami.

Je v něčem váš koncept specifický pro Českou republiku? Mají naši podnikatelé stejné problémy jako jinde, nebo se naopak neliší?
Během uplynulých 4 let jsme si ověřili, že podnikání je opravdu všude stejné a po celém světě se řeší velmi podobné otázky a problémy. Já jsem velmi skeptický k názorům, že my u nás v České republice jsme úplně jiní a všechno u nás funguje jinak. Měli jsme možnost poznat business v mnoha zemích na několik kontinentech a je to všude (v ekonomicky vyspělém světě) velmi podobné. To je právě velké výhoda TABu, že můžeme - naši franšízanté i členové - čerpat ze zkušeností kolegů z jiných zemí. I my pak přispíváme svými poznatky do společné databáze znalostí celého TABu.

Školení pokrývá všechny části činnosti franšízanta TAB, takže po absolvování je plně vyškolen pro práci regionálního ředitele TAB. Následně pak každému poskytujeme individuální podporu při rozjezdu v jeho regionu, vysvětluje Šimon Mastný.

Co všechno musí mít zájemce o vaši franšízu? Jak například vyhodnocujete požadavek na dostatečné "profesní i životní zkušenosti"?
Vybírání franšízantů TAB se řídí podle naší vlastní metodiky, která v rámci toho procesu zahrnuje formální i neformální kritéria výběru. Nemáme žádné speciální KO kritérium, ale nesmírně důležitá je osobnost potenciálního franšízanta a jeho morální integrita, protože celý koncept TAB je založen na důvěře.

Facilitátor/ kouč TAB není poradcem, takže nemusí být odborníkem na podnikání, ale měl by mít dostatečnou businessovou zkušenost a by byl našim členům vhodným partnerem. Důležité je, aby se kandidát ztotožnil s hodnotami TAB a skutečně měl zájem o podnikání v rámci franšízového konceptu, což vyžaduje jistou osobní zralost. Pak mu koncept TAB přinese radost do jeho pracovního i osobního života.

Podle vašich zkušeností - jací adepti nejčastěji uspějí? Mají něco společného?
Nejúspěšnější jsou ti, kteří chtějí dosáhnout úspěchu a vědí, že pro to musí něco udělat. Koncept TAB je skvělý stroj, který přináší potěšení členům i franšízantům. Ten, kdo přijme zodpovědnost za vlastní podnikání, nechá si poradit a chce se rozvíjet, může dosáhnout fantastických výsledků. Franšíza TAB je skvělý business, nicméně úplně samo to nepoběží

Máte v ČR vlastní školící centrum, v čem vaše franšízanty konkrétně vzdělává a jakou formou?
Naše certifikované Školící centrum TAB poskytuje v plném rozsahu tav. Úvodní školení v rozsahu 7 dnů, kterým prochází všichni franšízanti TAB po celém světě. Až do konce roku 2017 bylo toto školení k dispozici pouze v Německu, Velké Británii a samozřejmě v USA. Jsme tedy třetí zemí na světě, kde je zřízeno školící centrum, což chápeme jako ocenění našich dosavadních úspěchů – a jsme na to pyšní.

Kolik franšíz byste do budoucna chtěli mít v celé síti?
Koncept TAB je postaven na exkluzivním regionálním zastoupení, tedy v každém regionu je pouze jeden franšízant TAB. To je pro každého franšízanta velká výhoda, protože může s kolegy velmi úzce spolupracovat a vzájemně si pomáhat. V našem případě se regiony v zásadě shodují s krajským dělením České republiky a Slovenska, což činí dohromady 23 regionů.

Kde v tuto chvíli hledáte franšízanty?
Hledáme kandidáty na franšízanty v těch regionech, kde zatím ještě nejsme zastoupeni, tedy především v západní časti republiky, na Moravě a středním Slovensku.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014