Studentky, které zlákalo UGO

Správné vedení / Jak potvrzují franšízantky UGO s pobočkami v Trenčíně a Žilině, investice se vrací rychle, pokud je obchod vedený správně. Tedy podle daných předpisů a norem.
Pátek
09.03.2018
Podnikatelskou šanci využily naplno. Franšízantky dvou slovenských UGO Freshbarů začaly s podnikáním hned po vysoké škole.
 

Své vlastní podnikání nemusíte odkládat na dobu, až budete mít zkušenosti, nebo až vám odrostou děti. Se zkušeným partnerem v zádech, nadšením a ochotou věnovat svůj čas, můžete začít kdykoliv. Třeba hned po vysoké škole, jak ukazuje příběh majitelek dvou UGO Freshbarů na Slovensku. Ivana Duchoňová a Eva Sygutová začínaly společně po studiu ve 24 letech, během dvou let se jim vrátila investice do první pobočky, a i proto neváhaly posléze otevřít další.

Proč se rozhodly právě pro franšízu UGO? ”Naše prvotní myšlenka nebyla spojená s franšízovou spoluprací. Chtěly jsme si v OC Mirage otevřít juice bar, ale ředitel obchodního centra nás propojil s UGO, které tu chtělo otevřít Freshbar. A když nám zástupci UGO představili svůj komplexní a profesionální koncept, zaujal nás. Navíc jsme hned po prvním kontaktu cítily ze strany UGO podporu a důvěru, což nás přesvědčilo o tom, že franšízing pro nás bude dobrá cesta,” vysvětluje spolumajitelka UGO Freshbarů v Žilině a Trenčíně Eva Sygutová.

Návratnost investice

První překážkou, se kterou se většinou franšízanti potýkají, je úvodní investice, která se v případě Freshbaru pohybuje od 1 do 2,2 milionu Kč. Té se v jakémkoliv podnikání málokdy vyhnete, ale výhodou franšízingu UGO je, že společnost může pomoci i s jejím financováním. Díky zázemí silné značky, která pomáhá v jednání s finančními institucemi, většinou nebývá získání potřebných prostředků problém. A jak potvrzují franšízantky, investice se vrací rychle, pokud je pobočka správně vedená.

“Pokud to hodnotíme z hlediska nárůstu tržeb, tak rozběh první pobočky trval přibližně rok, kdy tržby meziměsíčně rostly velmi výrazně, což jsme braly jako zadostiučinění a odměnu za naší snahu a tvrdou práci. Investice se začala vracet přibližně po roce a další rok a půl nadále rostly tržby, a i proto jsme se rozhodly otevřít další pobočku v Trenčíně. Tady jsme tehdy dostaly nabídku, která se neodmítá a v pobočce viděly ještě větší potenciál než v té první. V Trenčíně ale bylo už silně konkurenční prostředí, takže návratnost investice se oddálila a i tady trvalo asi rok, než jsme zvítězily nad konkurencí. Aktuálně čísla napovídají, že během následujících dvou let se nám vrátí i tato investice,” popisuje druhá spolumajitelka Ivana Duchoňová.

Ještě větší potenciál

Úspěch pobočky vždy závisí především na jejím vedení, odhodlání a osobním nasazení. Samy majitelky popisují, že především v měsících po otevření v pobočkách trávily i dvanáct hodin denně a podporovala je celá rodina. Ani ony se nevyhnuly řešení krizí, kde chtě nechtě zapojovaly i svou rodinu, ať už to byla pomoc s převozem věcí mezi pobočkami nebo klidně s loupáním ovoce před startem směny.

Tohle všechno ale byly výjimky a samy říkají, že mnoha úvodním problémům a krizím se vyhnuly díky podpoře ze strany UGO. “Jsme vděčné především těm, kteří nás na školeních i mimo ně naučili o vedení pobočky mnoho, díky čemuž jsme se vyhnuli mnoha chybám, a pobočku jsme tak od počátku vedly většinou maximálně efektivně. Pomoc se týkala všeho, od výběru vhodných dodavatelů, přes marketingové konzultace, inovování produktů a služeb nebo třeba komunikace s obchodním centrem,” vysvětluje Ivana Duchoňová.

Centrála jim pomohla prý i tím, že neustále přináší inovace, a to jak v řízení Freshbaru a zvyšování efektivity práce, tak i v nabídce samotné. "Nejen, že přináší nápady na vylepšení, ale rovnou i radí, jak je implementovat. To bychom samy nezvládaly,” říká Eva Sygutová. Když se podíváme zpátky, nedovedeme si představit, že bychom to všechno dokázaly bez podpory UGO,” shodují se obě franšízantky na závěr.


Bez UGO ani ránu. / "Když se podíváme zpátky, nedovedeme si představit, že bychom to všechno dokázaly bez nich, bez značky UGO," shodují se obě franšízantky.
Kontaktní formulář
Kontaktní formulář
If you see this, leave this form field blank

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015