Franšíza ze zavedené poradny

Na velikosti záleží
Na velikosti záleží / Podle velikosti lokality, ve které bude pobočka působit, nabízí centrála Naturhouse tři koncepty: standardní verze je určena pro města s minimálně 20 000 obyvateli.
Pondělí
14.05.2018
Síť výživových poraden Naturhouse hledá další franšízanty, kterým nabízí i převzetí zavedených poboček v některých okresech.
 

Možný je i odkup již zavedené pobočky, aktuálně je v nabídce poradna v Břeclavi a Chrudimi, Třinci, Dobříši, Karlových Varech, Kyjově, Trutnově nebo Liberci. Další lokality, kde Naturhouse ještě nemá své pobočky, jsou například města Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou, Šumperk, Vsetín, Český Krumlov, nebo třeba Litvínov. "Být franšízantem Naturhouse znamená, že se noví členové stávají součástí velké rodiny, která má v českém prostředí už 94 členů – výživových poraden. Pyšnit se může rovněž 25 lety zkušeností v zahraničí, členstvím v uznávané České asociaci franchisingu. Prvenství na trhu dokazuje Naturhouse rovněž vítězstvím v soutěži Franchisa roku, která se bude letos konat již potřetí," říká master-franšízant konceptu Jan Gonda.

Důkazem úspěšného působení výživových poraden Naturhouse jsou i spokojení franšízanti. Tím vůbec prvním byl v ČR Robert Smetana. Podnikání zahájil v roce 2009 v Ostravě se svoji manželkou, dnes provozuje 2 pobočky, kromě Ostravy také ve Frýdku-Místku. „Koncept Naturhouse nám připadal zcela nový a odlišný od spousty kavárenských a realitních franchis, které se na veletrhu franšízových příležitostí v roce 2009 prezentovaly,“ vysvětluje první český franšízant Naturhouse svoji volbu. Nadprůměrných výsledků mohou dosahovat rovněž pobočky na menších městech. „Mezi rekordmany v Čechách patří například výživové poradna ve Slaném, kde musí noví klienti čekat i několik týdnů na termín úvodní konzultace,“ dodává Jan Gonda.

Tři možnosti podle lokality

Základní investice do standardní prodejny Naturhouse začíná od 420 tisíc korun a zahrnuje nákup zařízení, úpravy provozovny, informační systém i počáteční závoz zboží. Za licenci se neplatí, franšízanti ale odvádí 600 euro ročně (bez DPH) jako administrační poplatek. Investice se obvykle vrací do 1 až 3 let. Každý franšízant před zahájením provozu pobočky dostává od centrály manuál a osvědčené fungující tipy na regionální marketing, pravidelně pak probíhají školení a workshopy pro nové i stávající franšízanty, a například na pravidelném jarním workshopu si navzájem vyměňují své zkušenosti.

Podle velikosti lokality, ve které bude pobočka působit, nabízí centrála Naturhouse tři koncepty: standardní verze je určena pro města s 20 000 a více obyvateli. Nutná je v takovém případě vlastní nebo pronajatá provozovna o minimální výměře 29 m2, s výlohou, na frekventovaných zónách a v obchodních centrech. Mikrokoncept pro města s minimálně 10 tisíci obyvatel vyžaduje provozovnu s výlohou o velikosti alespoň 20 m2. Prodejna musí být rozdělena na čekárnu a výživovou poradnu a nachází se na frekventované lokalitě v centru města. Investice to mikro konceptu začíná na 290.000 Kč. Třetí možností je tzv mikro-mikro koncept pro města do 10 tisíc obyvatel s investicí od 250.000 Kč, kde obvykle franšízant působí zároveň jako výživový poradce a nemá žádné zaměstnance.