Módní franšízy Made for Kids

Z Olomouce za hranice / Loni v létě otevřel TulecTrend 3 nové prodejny, předloni se podařilo uvést do provozu celkem 5 nových poboček. Letos plánuje česká franšízová síť expandovat do Rumunska.
Úterý
15.05.2018
TulecTrend, Coccodrillo, LEGO wear či 5.10.15. Franšízovým značkám pro prodej dětské konfekce se v Česku daří stále lépe.
 

Děti do 15 let tvoří v České republice téměř 16 % populace a z obchodního hlediska představují vyhledávanou cílovou zákaznickou skupinu. Děti nejenže ovlivňují výdaje na domácnosti, včetně oblečení, potravin, toaletních potřeb a řady dalších položek, a jsou chytlavé a snadno ovlivnitelné. I v dospívání zůstávají přes vlastní názory vítanými spotřebiteli - kromě toho, že za ně rádi utrácejí rodiče a příbuzní, tak se učí samy zacházet s penězi, a samy si rozhodují, za co své kapesné utratí. Tento trend ve vyspělých společnostech rychle sílí. Rychle se také orientují v trendech a situaci na trhu, a dobře vědí co je a není právě "v kurzu". Dětští psychologové odhadují, že průměrné dítě vidí ročně 40 000 inzerátů a tříleté batole dokáže identifikovat i 100 značek a jejich log.

Jednou z globálně nejsilnějších značek, které dlouhodobě prodávají své zboží především dětem a rodičům, je LEGO. Tu v Česku prezentuje v oblasti dětské módy franšízová síť LEGO wear, která má po celé Evropě kolem tisícovky franšízových poboček. Franšízy LEGO wear mohou být provozovány jako monobrandové prodejny i v podobě shop in shopu. Firma SmartLife je v ČR výhradním distributorem všech šesti LEGO licencí v regionu střední a východní Evropy. Jedná se vedle oblečení LEGO wear o LEGO úložné boxy, svítilny, aktovky, hodinky a kancelářské potřeby. Momentálně provozuje dvě vlastní monobrandové prodejny LEGO wear. Další otevírat již nehodlá vzhledem k politice celé skupiny LEGO Group, upřednostňující koncept shop-in-shop.

Komisní prodej jako lákadlo

Segment dětské módy je ve franšízingu úspěšný i díky výhodné kombinaci výroby, distribuce a prodeje v rámci celé franšízové sítě a jednotlivých poboček. Jednou z takových značek je TulecTrend, česká franšíza s ambicí expandovat do blízkých evropských zemí. Společnost z Olomouce funguje na českém trhu již od roku 1993. Centrála TulecTrend pravidelně zásobuje obchody zbožím, jejich zisk tvoří rozdíl mezi velkoobchodní a maloobchodní cenou prodaného textilu. Rok 2018 má být pro českou franšízu ve znamení zahraniční expanze. Minimální investice do franšízy TulecTrend je 150 tisíc korun.

Na český trh naopak nedávno vstoupila polská franšízová značka dětské módy 5.10.15. Dětské oblečení 5.10.15 se původně vyrábělo pouze v Polsku, díky rozvoji se výroba přesunula i do zahraniční. Oblečení od 5.10.15. je navržené týmem designérů, grafiků a technologů. Komisní systém zásobování prodejny nevyžaduje stejně tak od franšízanta použití vlastních peněz pro nákup zboží, které zůstává majetkem firmy. Firma na polském trhu působí již 23 let a má tam na 230 prodejen, v ČR chce otevřít až 20 franšízových prodejen. Pro ně však své franšízanty teprve hledá. Počáteční investice zahrnuje 50 tisíc korun za licenční poplatek a 250 tisíc do kompletního vybavení prodejny.

Nakupovat zboží na prodejnu nemusí ani franšízanti příbuzné polské franšízy Coccodrillo. V Česku prodává Coccodrillo dětskou konfekci ve 13 franšízových prodejnách, po celé Evropě jich lze napočítat na 500. Kromě středoevropských zemí, kde je nejaktivnější, se nachází rovněž v Rumunsku, Bulharsku či Portugalsku. Při zařizování prodejny o velikosti 70 čtverečních metrů musí podnikatel počítat s náklady asi 300 tisíc korun, a to včetně pokladního systému. Koncept je vhodný i pro menší lokality s minimálním počtem 25 tisíc obyvatel, protože nabízí také spolupráci formou shop-in-shop.


Poradce vždy po ruce / Výhodou konceptu polské značky Coccodrillo je například pomoc regionálního poradce, pomoc při rozvržení a expozici zboží v souladu s vypracovanou koncepcí, či bezplatné školení pro personál.
Kontaktní formulář
Kontaktní formulář
If you see this, leave this form field blank