Starbucks: poseďte i bez kávy

Každý host je zákazník / Zaměstnanci tisíců poboček Starbucks dostanou seznam nových nařízení jak se chovat k hostům. Nechybí ani výčet situací, kdy mohou zavolat na pomoc policii, či kdy mohou nevhodně se chovajícího hosta požádat, aby kavárnu opustil.
Čtvrtek
24.05.2018
Franšízová síť Starbucks zavádí novou politiku - po skandálu s vyhozenými hosty bude možné v kavárně pobýt i bez povinné objednávky.
 

Nedávný skandál donutil vedení globální kavárenské franšízové sítě Starbucks ke změně zákaznické politiky - k posezení v kavárnách nyní americká značka zve i bez toho, aby si host musel předem objednat a zaplatit. "Nechceme, aby se kdokoliv v pobočkách Starbucks cítil diskriminovaný či mu byl do nich odepírán přístup," uvedl generální ředitel Starbucks Howard Schultz s tím, že zároveň ale nehodlá připustit, aby se ze Starbucks staly "veřejné záchodky" či ráj pro bezdomovce a uživatele drog.

Novinky v interních předpisech společnosti jsou reakcí na událost z minulého měsíce, kdy ve Starbucks ve Philapdelphii personál přivolal policii jen proto, že dvojice černošských mužů použila v kavárně toalety a odmítla si před tím objednat nápoj či některý z pokrmů. Důvod vyvolání potyčky byl posléze vyhodnocen jako rasistický, zaměstnanec dostal výpověď a dvojice mužů odstupné (které prý daruje na charitu). Poslední květnový den se ze stejného důvodu všech 8 tisíc poboček Starbucks po světě uzavře, a jejich personál čeká školení z rasové tolerance tak, aby se podobný skandál již neopakoval.

Přijďte si popovídat, ale podle předpisů a pravidel

Hosté se podle nové politiky mají v kavárnách Starbucks cítit za všech okolností přijemně a mít jistotu, že jsou tam vítaní. Pokud ovšem budou porušovat daná pravidla, mají zaměstnanci Starbucks přímo za úkol zasáhnout - což by podle některých komentářů mohlo ale způsobit další nedorozumění a potíže. Seznam zahrnuje například kouření, pití alkoholu, užívání drog, spánek či nesprávné používání toalet. Naopak nemá být zasahováno v momentech, kdy jsou zákazníci hlasití, sledují nevhodné pořady na osobních přístrojích, či ruší ostatní při použití toalet a hygienického zázemí poboček.

"Každá osoba, která vstupuje do našich prostor, včetně teras, kaváren a toalet, bez ohledu na to, zda uskuteční nákup, se považuje za zákazníka," uvedla společnost minulý týden. Před samotným zásahem či přivoláním policie se mají zaměstnanci vždy poradit s ostatními členy personálu restaurace. I v případě problémů ale má personál k hostům přistupovat s úctou a situaci řešit bez jakýchkoliv urážek či narážek, vždy přitom mají být za svědky další kolegové. Podobný problém přitom před lety řešil i konkurenční řetězec McDonald’s, který poté do svých poboček zavedl turnikety u toalet, které hosty vpustí dovnitř jen za poplatek, jenž je možný posléze zpětně zpeněžit při objednávce na kase.


Nová pravidla / "Nechceme, aby se kdokoliv v pobočkách Starbucks cítil diskriminovaný či mu byl odepírán přístup na toalety," uvedl generální ředitel Starbucks Howard Schultz s tím, že zároveň ale nehodlá připustit, aby se ze Starbucks staly "veřejné záchodky" či ráj pro bezdomovce a uživatele drog.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014