Velká "pizzová" koalice
Strategické partnerství dvou velkých globálních hráčů v oblasti výroby a prodeje pizzy změní podle plánů tempo vývoje obou značek. Španělská skupina Telepizza Group se stala příjemcem franšízové licence americké značky Pizza Hut a přebírá zodpovědnost za její rozvoj na území Latinské Ameriky (bez Brazílie), Karibiku, Španělska, Portugalska a Švýcarska. Partnerství, které obě strany označují za mezník, předpokládá, že v příštích 10 letech Telepizza otevře 1 300 nových franšízových jednotek Pizza Hut, v následujících 20 letech by to mělo být již 2 500 nových franšíz.
Telepizza se poté stane největším franšízovým partnerem americké firmy (podle počtu restaurací), zatímco počet jednotek pod značkou Pizza Hut se na příslušných trzích zdvojnásobí. "Telepizza je pro nás ideálním partnerem," uvedl prezident Pizza Hut International Milind Pant v oficiálním prohlášení. Španělská skupina, již působí ve 23 zemích, kde rozvíjí řetězce pizzerii pod obchodními názvy Telepizza a Jeno Pizza a v současné době má ve svém portfoliu 1 607 restaurací. "Jsme přesvědčeni, že Telepizza se svými schopnostmi, odhodláním a kapitálem urychlí expanzi Pizza Hut v klíčových oblastech," říká Pant.
Podle smlouvy bude společnost Telepizza spravovat dodavatelský řetězec v zemích Latinské Ameriky (kromě Brazílie), Karibiku, a také ve Španělsku (bez Andorry), Portugalsku a Švýcarsku. Ve Španělsku - kde je vedoucím hráčem v tomto odvětví - a v Portugalsku bude Telepizza i nadále provozovat vlastní síť, současně by měla ale také dohlížet na chod stávajících poboček Pizza Hut. "Partnerství urychluje náš růstový plán na globální úrovni, téměř zdvojnásobí objem našeho podnikání a zvýší počet zemí, ve kterých působíme na 37, což znamená více než 500 milionů našich potenciálních zákazníků" vyjmenovává výhody spolupráce Pablo Juantegui, výkonný ředitel Telepizza Group.
Začátek konce americké pizzy?
Pizza Hut je největší světový řetězec pizzerií s téměř 17 000 pobočkami ve více než 100 zemích. Odborníci se nyní domnívají, že partnerství se španělským lídrem přichází v rozhodujícím okamžiku - po několika slabších výsledcích značky Pizza Hut v posledních letech. V prvním čtvrtletí letošního roku její prodeje v USA vzrostly o pouhé 1 %, což je pouze mírné oživení ve srovnání s poklesem o 3 % ve stejném období loňského roku. Prodej americké sítě na celkové mezinárodní úrovni však klesl o 2 %.
Zaměření se na latinskoamerický region v blízké budoucnosti je v případě Pizza Hut opodstatněné rozhodnutí, neboť 6 % celkových příjmů společnosti v loňském roce pochází právě ze zemí v tomto regionu. Prodej master-franšízové licence španělské skupině může být pro Pizzu Hut příslibem na lepší časy, nicméně společnost se příští rok bude i přesto nacházet v rozhodující „fázi zvratu“, jak nedávno uvedl CEO společnosti Pizza Hut Greg Krid. Není tedy vyloučené, že velká pizzová koalice skončí nakonec fúzí, při níž dojde ke sloučení společností podobně jako v případě české Forty's Pizzy, kterou rostoucí Telepizza "pohltila" loni.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...