Podnikatelům nabízíme i minifranšízy

Součást komunity / Zakoupením licence konceptu Business for Breakfast získá franšízant právo provozovat podnikatelské kluby Business for Breakfast v exkluzivní lokalitě. Provozováním podnikatelských klubů BforB se dostane do samého středu podnikatelské komunity ve svém regionu.
Pondělí
23.07.2018
Příští rok oslaví franšízový koncept Business for Breakfast 10 let na českém trhu. O plánech a rozšíření podnikatelských klubů do okresních měst hovoří ředitelka pro ČR Kamila Zárychtová.
 

Vaším plánem je nyní expanze do každého okresního města, kolik franšíz byste nakonec chtěli v Česku mít? Jaká myslíte, že je kapacita tuzemského trhu?
Byla bych ráda, abychom měli v týmu 15 franšízantů, kteří budou své kluby provozovat v jednotlivých exkluzivních lokalitách. Minulý rok jsme ale uvedli na trh možnost zakoupení mini franšízy (možnost otevřít si 3 kluby), která se výborně hodí jako další aktivita podporující marketing a péči o kontakty spolu s již zavedeným podnikání, takže je možné, že nakonec franšízantů bude spíše více a budou franšízu Business for Breakfast (BforB) provozovat společně se svým aktuálním podnikáním a obě podnikání se budou vzájemně podporovat. Na tuzemském trhu je ještě mnoho prostoru. Chceme přivést BforB do každého bývalého okresního města, těch je 76 + Praha. V každém takovém městě mohou fungovat 1 až 2 podnikatelské kluby BforB a v Praze máme ambici mít minimálně 20 podnikatelských klubů BforB. Potenciál je tudíž ještě obrovský.

Příští rok završíte 10 let působení v ČR, chystáte pro tuto příležitost nějaké speciální akce?
Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Jako kdyby to bylo včera, kdy jsem 14.9.2009 pořádala historicky první podnikatelské setkání BforB v Top Hotelu v Praze. Tenkrát jsem poprvé podnikatelům představila myšlenku vzájemné spolupráce a podpory. Slavit hodláme tematicky – naši členové a fanoušci BforB se mohou těšit na 10 speciálních akcí k 10. narozeninám BforB Česká republika. Do akcí se zapojí i regionální franšízanti, budou tedy probíhat v různých regionech a plánujeme akce různého žánru, od sportovních, přes pracovní až po ty společenské. Dostali jsme ale již jeden předčasný dárek, a to v podobě třetího místa v kategorii Franchisor roku prestižní soutěži Franchisa roku 2017. Právě toto ocenění chápu jako cenu nejen pro koncept BforB jako takový, ale pro celý jeho tým a také členy. Bez nich bychom totiž nemohli dále růst a měnit atmosféru podnikání v České republice.

Změnily se nějak zásadně za tu dobu požadavky na vaše franšízanty?
Určitě ano. Celý koncept BforB se vyvíjí, společně se v něm učíme a rosteme. Za ta léta se změnily priority a způsob, jak v BforB spolupracujeme. Tým máme postavený na spolupráci, důvěře, otevřené komunikaci a samostatnosti. V současné době je pro mě nejdůležitější, aby nový franšízant sdílel společnou vizi BforB, aby s námi táhl za jeden provaz a byl ochotný spolupracovat dle zavedených a osvědčených manuálových praktik. Důležité je také, abychom si „sedli“ my dva, protože pak jedině dokážeme společně úspěšně budovat a rozvíjet novou lokalitu. A samozřejmě, že potřebujeme kolegy v týmu, kterým záleží na tom, aby byznys opravdu rozjeli, fungoval jim a byli úspěšní.

Cílem konceptu BforB je zlepšování podnikatelského prostředí. Existují ve vašem oboru nějaké trendy?
Cílem našeho konceptu je zejména lokální podpora malým podnikatelům. Díky tomu, že koncept je vyloženě postavený na dlouhodobé spolupráci, důvěře a vzájemné podpoře mezi podnikateli, je naším mottem, že BforB takto mění atmosféru podnikání k lepšímu. Trend dnešní doby je jednoznačně networking. Většině malých podnikatelů funguje získávání zakázek díky doporučení. A BforB je nástroj, jak efektivně řídit proces získávání nových zakázek díky doporučení.

Jak vlastně vidíte vy české podnikatele? Jsou v něčem výjimeční?
Já se pohybuji v prostředí menších podnikatelů a živnostníků a ti jsou naprosto úžasní, výjimeční a každý z nich je jedinečný. Jsou to lidé, kteří se odhodlali jít si za svým snem, dělat to, co je baví, umí si být vlastním šéfem a řídit tým lidí. Každý den musí překonávat překážky, které podnikání přináší. Ale nejen to, stále se musí vypořádávat s nekonečnými vyhláškami, nařízeními, opatřeními, poplatky, jednáními na úřadech a dalšími lahůdkami, které jim do cesty staví stát. A tito malí podnikatelé si musí umět se vším poradit. Nemají kolem sebe týmy právníků, markeťáků, účetních, daňařů, poradců apod., kteří pro ně vše sledují a dokážou poradit v jakékoliv oblasti. Malý podnikatel musí být soběstačný a multifunkční. A proto jsem do ČR vzala BforB, aby existovala platforma, díky které toto všechno budou mít jednodušší a budou se moci navzájem podpořit a být silnější.

Kolik franšíz v tuhle chvíli máte, a kolik byste jich chtěli letos ještě otevřít?
V současné chvíli máme otevřených 10 franšíz. Aktuálně přeprodáváme Plzeňskou franšízu, kde je základna 2 podnikatelských klubů, Zlínskou franšízu, ve které působí 1 podnikatelský klub a hledáme nového franšízanta také v Pardubickém kraji, kde je také již fungující základna členů. Nově bychom rádi otevřeli franšízu v Ústeckém kraji a ve městech Středočeského kraje.

Vaši franšízanti zakládají vždy minimálně tři networkingové kluby, kolik času podnikání s vámi celkem vyžaduje? Lze provozovat kluby i třeba na částečný úvazek?
Výhodou BforB je, že máme 3 varianty spolupráce. Můžete si ve vašem městě k vašemu stávajícímu podnikání otevřít třeba jen 1 podnikatelský klub BforB, stát se komunitním manažerem a tím významně podpořit to, co už děláte. Na to není potřeba si pořizovat franšízovou licenci. Zaplatíte jen za úvodní školení, díky kterému získáte dovednosti a systém, jak vést klub BforB. Mini franšízová licence na 3 nebo 5 klubů je v obou případech part time záležitost. Tři kluby samozřejmě zaberou méně času, než 5 klubů. Lze ale uvažovat o BforB jako o hlavním podnikatelském záměru a zde začínáme na otevření licence na 5 klubů a následně na postupném rozšiřování licence na 10 nebo více klubů. Vše musí ladit s možnostmi nového franšízanta a celá spolupráce musí být Win Win jako pro nás, tak pro našeho nového kolegu.

Co všechno je potřeba mít a zařídit, než podnikatel otevře franšízu BforB?
Nejdůležitější je mít chuť otevřít si podnikatelský klub BforB. Důležité jsou komunikační dovednosti a člověk prostě musí mít rád práci s lidmi. Víra ve smysl BforB je pro práci naprosto nepostradatelná. Pak je nejlepší, aby se podnikatel za námi přišel podívat na BforB a viděl naživo, jak to u nás funguje. Jsme velice otevření ve sdělování informací, jde nám o to, aby když už se s novým franšízantem rozhodneme pro spolupráci, abychom oba velice dobře věděli, co si můžeme vzájemně nabídnout a jak na obou stranách budeme spolupracovat a tím se vzájemně podporovat. Pořádáme otevřené Snídaně s BforB o BforB (termíny jsou v rubrice Akce na našich webových stránkách) nebo nám stačí napsat na email či zavolat, rádi se vám budeme věnovat.


Obrovský potenciál / „Na tuzemském trhu je ještě mnoho prostoru. Chceme přivést BforB do každého bývalého okresního města, těch je 76 + Praha. V každém takovém městě mohou fungovat 1 až 2 podnikatelské kluby a v Praze máme ambici mít minimálně 20 podnikatelských klubů BforB. Potenciál je tudíž ještě obrovský," říká Kamila Zárychtová.