Centra měst a silniční tahy
V současné době je na trhu 18 prodejen Uzenářství Chodura, čtyři z nich provozují franšízanti. „Do konce letošního roku bychom měli otevřít ještě jednu až dvě pobočky,“ prozrazuje Hana Zapletalová, franšízová manažerka tohoto konceptu.
Prodejny značky Uzenářství Chodura u nás najdeme jak ve velkých, tak i menších městech. Jak říká Hana Zapletalová, úspěšnost prodejen nezávisí na tom, v jak velkém městě se nachází, ale spíše ji ovlivňuje jejich umístění. „Kamenné obchody v centru velkých měst se často potýkají s problémy, protože lidé tam již nechodí primárně nakupovat. Daleko více se daří těm, které jsou součástí nákupních center, nebo sídlí v centrech menších měst,“ upřesňuje Zapletalová s tím, že úspěch zaznamenávají i pobočky nacházející se u frekventovaných silničních tahů.
Zájemce o franšízovou licenci Uzenářství Chodura se musí připravit na náročnější přístupový proces. Po předběžných jednáních, dohodách a uzavření franšízové smlouvy totiž odstartuje náročná fáze budování nové pobočky či rekonstrukce stávající. Další možností pak je převzetí jedné ze stávajících prodejen Beskydských uzenin či Beskyd Gastra, případně rebranding fungující prodejny zájemce o franšízu. Na těchto okolnostech pak závisí i výše investice, se kterou je třeba počítat,“ dodává Hana Zapletalová.
Od první republiky dodnes
Značka Chodura není na tuzemském trhu žádným nováčkem. Její historie sahá až do roku 1919, do doby, kdy si pan Karel Chodura pronajal obchůdek na dnešní Nádražní ulici v Ostravě. Zde začal vyrábět a prodávat uzeniny. Vsadil při tom na kvalitu, díky níž se výrobky značky Chodura staly vyhlášenými po celé severní Moravě. To mu umožnilo dále rozvíjet jeho byznys a zamířit tak ke svému velkému snu, kterým bylo vybudování velkoobchodu. Plány mu však zhatil rok 1948 a nástup komunistického režimu.
K oživení značky došlo až po sametové revoluci, když se vnuk jejího zakladatele Petr Chodura rozhodl využít uvolnění situace a pokračovat v rodinné tradici. Nejprve v malém měřítku v Ostravě, později pak firma přesídlila do větších prostor ve Frýdku-Místku. Postupem času se majitelé společnosti Beskydské uzeniny rozhodli rozšířit síť maloobchodních prodejen Uzenářství Chodura. Při hledání co největší strategie pro expanzi konceptu i do dalších regionů se jevil jako ideální způsob rozvoje prostřednictvím otevíráním franšízových poboček. „Jedná se totiž o ověřený a velice rentabilní způsob rozvoje sítě, a to jak pro mateřskou firmu, tak i pro člověka, který se stane franšízantem, a tedy součástí franšízového řetězce,“ říká Hana Zapletalová. K otevření první pobočky pod vedením franšízantky došlo v říjnu 2015 ve Frýdku-Místku.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!