Pomoc s financováním / „Našim franšízantům jsme schopni pomoci nejen s rozjetím pobočky, ale také s financováním jejich investice. Samozřejmě po nich chceme, aby byli schopni si část finančních prostředků sehnat sami,“ říká Tomáš Přibyl," výkonný ředitel Coloseum Restaurants.
Pondělí
20.08.2018
Restaurace Pizza Coloseum na náměstí každého města s více než 100 tisíci obyvateli. Takový je cíl Tomáše Přibyla, výkonného ředitele společnosti Coloseum Restaurants.
 

Jaká je historie konceptu Pizza Coloseum?
První restaurace Pizza Coloseum byla otevřena v roce 1995 ve Vodičkově ulici v Praze 1. Koncept byl jasný – otevřít pravou italskou restauraci s italskou pizza pecí. Aby jídla, která tady připravíme, byla srovnatelná s těmi, které si dáváme třeba v Itálii na dovolené.

Kdy přišlo rozhodnutí vytvořit franšízovou síť? Co Vás k tomu vedlo?
Postupně se nám nabízely další atraktivní prostory v centru Prahy a otvírali jsme další restaurace. S tím přišla potřeba vyřešit centrální nákup a zásobování. Vznikl velkoobchod Pragogastro, který je výhradním dodavatelem italských surovin pro naše i franšízové provozy. Součástí je i technické oddělení, které dodává kompletní gastro vybavení a zařízení pro kuchyně. Proto jsme v současné době schopni nabídnout franšízantům komplexní služby a byl by hřích neexpandovat. Jen v letošním roce otevřeme šest nových poboček.

Co považujete za hlavní výhody franšízového způsobu rozvoje? Vnímáte i nějaká úskalí spolupráce s franšízovými partnery?
Největší výhodu vidím v tom, že získáme partnera, který zná detailně lokální prostředí. Ačkoliv máme poměrně sofistikované způsoby odhadu hospodářských výsledků pro každou nově otevíranou restauraci, nikdy nedokážeme z čísel vyčíst specifika té které oblasti. Se zpětnou vazbou od franšízanta jsme schopni lépe a rychleji reagovat a být úspěšnější. Navíc lidé obecně lépe vnímají, když jim například do Českých Budějovic přivede Pizzu Coloseum někdo místní. Úskalí samozřejmě jsou, ale většině dokážeme předejít pravidelnou a otevřenou komunikací. Beru to tak, že franšízant je náš partner na dlouhou dobu.

Jaké základní vlastnosti hledáte u svých franšízantů?
Určitě je to láska k jídlu, pití, Itálii, a hlavně chuť podnikat. Naše restaurace nevnímám jako investici, ale jako opravdové podnikání. Nehledáme nutně odborníky a většina našich partnerů jimi ani není. Důležité jsou především manažerské dovednosti, protože práce s týmem lidí je primárním úkolem pro franšízanta. Dodáme know-how, ale realizace je vždy na něm.

Investice do otevření vaší pobočky je poměrně vysoká. Pomáháte nějak svým franšízantům se získáním potřebných financí – například při jednáních s bankami? Myslíte si, že i toto by měla být role franšízora?
Samozřejmě. Máme finanční partnery, se kterými spolupracujeme pravidelně a například na technologii jsme schopni domluvit financování téměř vždy.  Určitě je ale důležité, aby si byl franšízant schopen zajistit část prostředků i sám.

Jaké máte plány rozvoje v horizontu následujících tří let?
Chci dostat naše restaurace Pizza Coloseum na náměstí všech velkých měst kolem 100 tisíc obyvatel. Myslím si, že v těchto lokalitách je stále prostor pro náš kvalitní, a hlavně ověřený gastronomický koncept. Postupně doplňujeme naše restaurace i menším obchůdkem s italskými lahůdkami. Vsázíme tak na to, že si spokojený host odnese i něco dobrého domů. Rád bych oslovil i restauratéry, kteří už svůj podnik provozují a třeba jen nejsou spokojeni s výsledky, které jim přináší a časem, který do něj musí investovat. Pokud podnik splňuje naše požadavky na prostor, jsme ve většině případů schopni dosáhnout jako Pizza Coloseum výrazně lepších ekonomických ukazatelů. Proměna stávající restaurace na naši, je pak výrazně rychlejší a levnější, než když se buduje provoz úplně od nuly.


Vztah k lokalitě / Franšízanti Pizza Coloseum musí pocházet z místa, kde chtějí podnikat. Lidé totiž obecně lépe vnímají, když jim do jejich města přivede Pizzu Coloseum někdo místní. A navíc zná specifika své lokality.

Populární na fóru

Prodej podniku - nápadu

Jukněte na www.gastroreality.cz tam můžete vaši nabídku inzerovat. Je to portál zaměřený na prodej gastrorealit

3 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

3 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

3 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014