Franšíza pro muže i mladé gentlemany

Je libo „quick barbering“? / Kromě klasického pánského kadeřnictví přišla značka The Original Barber s nápadem na Original Barber Point v obchodních centrech. Je to kombinace klasického pánského kadeřnictví s barbershopem, ale pro lidi, kteří chtějí rychlou službu za přijatelné peníze. Nejde o klasické jednotky, ale o tzv. pop up stánky mezi jednotkami. Koncept vedení nabídlo do nově otvírajícího Centra Chodov, a ti je okamžitě přijali k jednání a realizaci. Navíc jim majitelé tohoto nákupního centra nabídli prostor i v pražském Centru Černý Most.
Pondělí
17.09.2018
Originální styl poboček a návratnost investice do jednoho roku. To je franšíza konceptu The Original Barber.
 

Původem česká značka The Original Barber vstoupila na tuzemský trh v říjnu roku 2016 otevřením prvního barber shopu a tradičního pánského kadeřnictví v Praze 1. Dnes mají majitelé sítě čtyři vlastní pobočky a dvě franšízové – v Plzni a v Říčanech. Majitelem té plzeňské je český fotbalista David Limberský. To se projevilo i na jejím charakteru. Strategií značky je totiž mít každou pobočku Original. A tak je ta plzeňská ve fotbalovém stylu, v Říčanech je zase laděna do stylu boxerského.

Do konce roku 2018 se budou otevírat další, a to Original Barber Aviatica v projektu Waltrovka v Praze 5, dále Original Barber v obchodním centru Letňany, která bude v duchu Nautical, další najde své místo v obchodním centru Hostivař. Toto pánské kadeřnictví bude ve stylu „Royal“. Poslední pobočka, která zahájí provoz v letošním roce, bude v obchodním centru Forum Hradec Králové ve stylu starých aut. „Další rok plánujeme obchodní centrum IGI v Českých Budějovicích a business centrum v Brně. Franšíza se už chystá v Uherském Hradišti a dále se uvidí. Už teď víme, že naše budoucí cesty budou směřovat pouze do obchodních nebo business center. Ulice, historická centra města budou příležitost pro franšízanty,“ prozrazuje Miroslav Hradil, majitel společnosti Original Barber Holding, která za konceptem stojí.

Výhoda pro první franšízanty

Zájemce o franšízu The Original Barber se musí připravit na počáteční investici v řádech stovek tisíc korun. Pro prvních pět franšízantů činí výše vstupního licenčního poplatku 120 tisíc korun. Na vybavení a úpravu pobočky pak vynaloží zhruba 250 – 500 tisíc korun. Konečná výše závisí zejména na velikosti budoucí provozovny. Na franšízanta pak čeká i průběžný měsíční poplatek ve výši 3 000 korun za jedno křeslo v salonu.

S uvedením franšízové nabídky na trh firma počkala, až bude vše perfektně naladěné. Dnes se tak mohou franšízanti opřít nejen o bohaté zkušenosti poskytovatele licence. The Original Barber dnes disponuje vzorovým franšízovým salonem v Plzni, vlastními produkty značky Monsieur, rezervačním systémem stejně jako systémem hodnocení barberů či vlastní merchandising v podobě triček a kšiltovek v různých edicích. Pro trénink franšízantů je připraveno školicí centrum stejně jako designer, který vytvoří návrhy, projekty a vše co franšízant potřebuje. „Navíc nejsme, jako ostatní franšízy a necháváme nápady na budoucím provozovateli. Jsme Original, tak musíme být originální na každé další pobočce,“ dodává Hradil.

Holič i investor

Pro koho je franšíza The Original Barber vhodná? Odpověď je poměrně jednoduchá. Podle majitele značky by franšízu tohoto typu měl vlastnit někdo, kdo té práci rozumí a má jí rád. Je to životní styl. Nicméně, první Original Barber také nevznikl u lidí, kteří tomu rozuměli. Proto je pro majitele pobočky důležitější než umět stříhat, umět dělat byznys. Praxe totiž ukazuje, že majitelé, kteří ve svých salonech i pracují jako holiči, většinou zůstanou u jedné pobočky. I to je však cesta, kterou mohou potenciální franšízanti jít. Druhou možností pak je být v roli investora, a to zakoupením franšízy pro celý kraj. „To už je investičně velmi zajímavé. Návratnost jedné pobočky by měla být do jednoho roku. Vždy je to o lidech. Pokud máte kvalitní a šikovné lidi, jde vše lépe.  Jeden manažer dokáže v pohodě zvládnout celý region. Mít ale manažera na jednu pobočku se naopak prodraží,“ doplňuje Hradil.

Pobočka The Original Barber může fungovat, jak v malém městě s 20 tisíci obyvateli, tak ve velkém, kde je 100 tisíc obyvatel a více. „Chtěli bychom pokrýt středně velká města od 50 do 100 tisíc obyvatel. V těch úplně velkých je už hodně konkurence, ale my máme konkurenci rádi a nevadí nám. My děláme vše jinak,“  vysvětluje Miroslav Hradil s tím, že franšízanty by rádi viděl ve městech jako Karlovy Vary, Strakonice, Písek, Tábor, Kladno, Beroun, Mělník, Liberec, Pardubice, České Budějovice, Ostrava, Příbram, Prostějov, Olomouc.


Vlastní přípravky i brand / „Pracujeme s vlastní značkou Monsieur, kterou jak prodáváme, tak používáme na vlastní práci. Máme 14 produktů, takže pokryjeme všechny skupiny mužů. Pro franšízanty je výhoda jasná. Pracují s vysokou marží, a ne pouze s 20procentní, když si jen někde produkt koupí a přeprodá. Další výhoda je, že si produkt nekoupí nikde jinde levněji, a to ani na eshopu,“ upozorňuje Miroslav Hradil.