Zajímá nás Česko i zahraničí

Ideální prostor / Poskytovatel licence Original Beer Spa pomáhá svým franšízantům s výběrem lokality. To je totiž pro budoucí úspěch franšízového partnery klíčové. Následně jim pomáhá i s hledáním, a hlavně zaškolováním zaměstnanců.
Pondělí
22.10.2018
Koncept Original Beer Spa nabízí franšízové licence od začátku roku. Plány na další rozvoj sítě v rozhovoru prozradila Operations Manager Karolina Pažout Kubantová.
 

První pobočka v Žitné ulici slaví 5. výročí. Jakých bylo těchto pět let pro Original Beer Spa?
Velmi úspěšných. Dostali jsme Certificate of Excellence od portálu Trip Advisor. Již čtyři roky po sobě jsme získali od našich hostů pětihvězdičkové hodnocení. Je to to nejvyšší, čeho můžeme dosáhnout a navíc, je přímo do hostů, což je pro nás směrodatné. V tomto roce jsme získali také ocenění Luxury Travel Guide v kategorii Spa and Wellness a také velice hodnotné ocenění Luxury Lifestyle Awards v kategorii Best Extravagant Luxury Experience.

Kdo jsou vaši nejčastější klienti?
Klientelu našich pražských poboček v současné době tvoří z velké většiny zahraniční turisti, což se zde vzhledem k velkému cestovnímu ruchu dá předpokládat. Důležité je ale vědět, že každé místo má svého hosta, svého klienta – většinově je to turista, avšak ne nutně ten zahraniční. V Praze je to zahraniční klientela, např. v Brně bude situace jiná. V pobočkách Original Beer Spa na tuzemských horách pak bude většina zákazníků z řad českých turistů.

Franšízu nabízíte od ledna letošního roku. Jaký vidíte zájem ze strany potenciálních franšízantů?
Zájem o naše franšízové licence jsme zaznamenali již před tím, než jsme jejich nabídku uvedli letos v lednu na trh. Chtěli jsme mít vše přesně nastavené tak, aby náš koncept splňoval všechna kritéria franšízy. Vytvořili jsme IT systém, pečlivě zpracovali veškeré manuály tak, aby provoz franšízových poboček byl pro jejich majitele co nejpohodlnější. Zájem o licence je poměrně velký. Těší nás, že jde v drtivé většině o kvalitní zájemce, ze kterých si my ještě pečlivě vybíráme, aby si naše značka udržela svou kvalitu a renomé, kterým je obecně známá.

Všechny franšízové pobočky budou mít stejnou nabídku?
Ano, je to tak. Dáváme si velmi záležet na tom, aby kvalita našich služeb byla ve všech pobočkách stejná bez ohledu na to, kde se nachází. Samozřejmě je možné, že vizuálně bude pobočka vypadat trochu odlišně, ale zákazník zde vždy najde naprosto shodný servis a také produkty jako v ostatních Original Beer Spa. Host by neměl poznat rozdíl.

Kdo je tím pravým franšízantem pro Original Beer Spa?
Je to takový člověk, který dokáže držet dál linii, kterou jsme nastavili a chceme dodržovat. Samozřejmě jsou zde i nějaké ekonomické parametry. Licence stojí 10 tisíc eur. Franšízanti pak hradí náklady spojené s budováním pobočky, které se pohybují od 150 do 400 tisíc eur. Konečný výše závisí na velikosti pobočky. Doba návratnosti investice je pak 1 až 3 roky.

Co má franšízant konkrétně na starosti?
Určitě je to lokální marketing a také zajištění každodenního chodu pobočky. Důležitou součástí jeho práce je pak starost o zaměstnance. My zajišťujeme základní školení zaměstnanců, ale je to franšízant, kdo se následně stará o to, aby svou práci dělali přesně podle manuálů. Ty jsou opravdu detailně zpracované.

Do jakých míst se franšíza Original Beer Spa hodí?
Tam, kde je nějaký ekonomický nebo turistický potenciál. Nezáleží na velikosti města. Přesto, že je Český Krumlov malé město, má ohromný turistický potenciál. A to je právě to, co hledáme. Pobočky bychom tak rádi viděli například v Olomouci, Brně nebo Harrachově. Stejně tak to funguje i za našimi hranicemi – nejde nám o velikost města, ale o jeho potenciál.

Kolik je v Česku takových míst?
Podle našich výpočtů jich je u nás zhruba 12. Nechceme se však zaměřovat jen na Českou republiku, ale míříme i do zahraničí. Zajímá nás Německo, Rakousko a další, třeba i vzdálenější země.

Pro expanzi v zahraničí chcete využít spolupráci s master-franšízantem?
Aktuálně je plán takový, že do otevření zahraničních poboček půjdeme aktivně. Budeme je připravovat jako vlastní, ale vzhledem k tomu, že příprava pobočky trvá určitou dobu, může se stát, že ve finále ji bude otevírat franšízant.

Jaké jsou vaše nejbližší plány?
V první řadě je to otevření nové pobočky na Praze 1. Začít by se mělo také se stavbou lázní v Karlových Varech. Do konce roku bychom měli podepsat smlouvu na prostor v jednom velkém rakouském městě. Rýsuje se nám také zajímavý franšízant mimo Evropu.


Pivo jako základ / V pražských Original Beer Spa se k procedurám používá krušovické pivo. „Jeho využití však není podmínkou. Franšízant se může domluvit například s některým z lokálních pivovarů. Nesmí však jít o příliš silné pivo,“ prozrazuje Karolina Pažout Kubantová.