Oxalis vstoupil s franšízou na Slovensko

E-shop nemusí být konkurence / Součástí konceptu Oxalis je také e-shop. Představuje důležitý prodejní, ale i komunikační kanál. Vedení firmy však chápe, že franšízanti mohou online obchod vnímat jako konkurenci. Franšízovým partnerům tak firma kompenzuje případný úbytek koncových zákazníků a tržeb tím, že jim určité procento z obratu dosaženého prostřednictvím nákupů maloobchodních zákazníků v e-shopu v jejich konkrétní lokalitě vyplácí.
Pondělí
22.10.2018
Tuzemská síť obchodů s čajem a kávou zahájila expanzi za hranice Česka. Na domácím trhu je stále prostor pro 80 poboček.
 

Na českém trhu začala značka Oxalis budovat franšízový koncept v roce 1998. Dnes má u nás 62 poboček a další dvě v přípravě. Její síť tak momentálně zasahuje do všech krajských měst. O dalších franšízových licencích pak vyjednává se svými stávajícími, tzv. klíčovými velkoobchodními zákazníky. „Ti provozují prodejny s většinovým objemem našeho sortimentu, ale ten je dále doplněn dalším zbožím, jako například kosmetikou, kořením, drobnými dárky apod. Tyto provozovny prozatím naše podmínky franšízy nesplňují. Jedná se nejčastěji o lokality pod 30 tisíc obyvatel, ale se stálou zákaznickou základnou, která chce naši značku,“ říká marketingová manažerka Oxalis Helena Mertová s tím, že počty svých jednotek částečně rozšiřují i dosavadní franšízoví partneři v rámci svých lokalit, takže i zde dochází k postupnému růstu.

Jak už firma dříve uvedla, v Česku je prostor pro zhruba 80 obchodů Oxalis. Další expanzi tak musí vedení sítě důkladně korigovat, aby nedošlo k situaci, že si začnou jednotlivé prodejny v rámci sítě a v rámci relativně malého trhu samy konkurovat. Také proto se pustila do realizace plánů ohledně expanze do zahraničí. A prvním krokem byl vstup s franšízovými licencemi na trh k našim východním sousedům, kde doposud provozovala společnost Oxalis pouze čtyři vlastní pobočky v Bratislavě.

Evropa i celý svět

Letos v září však došlo ke změně. Provoz zahájily historicky první franšízové pobočky, a to v OC Europa v Bánské Bystrici a v Nitře, v OC Mlyny. Nyní se již formou přímého franšízingu připravuje otevření prodejen v Košicích a Popradě. Další 3 až 4 prodejny jsou pak plánovány pro nejbližší období. Rozšířením pobočkové sítě však plány Oxalisu na úspěch v zahraničí nekončí.

V současné době společnost dokončuje systémovou příručku, se kterou by chtěla oslovit potenciální master-franšízové partnery nejen v Evropě. „U nás je koncept prověřený a vyladěný, a proto věříme, že by i na zahraničních trzích mohl tento model fungovat stejně úspěšně,“ poznamenává Mertová. V první řadě se jako nejpravděpodobnější rýsují polský a rumunský trh, kde má Oxalis se svým sortimentem velmi dobré zkušenosti a také prověřené obchodní partnery, kteří již o tuto formu spolupráce projevili zájem.


Potvrzený úspěch / Společnost OXALIS letos obsadila 2. místo v rámci soutěže OCENĚNÍ ČESKÝCH LÍDRŮ za rok 2018 ve Zlínském kraji. Této soutěže se mohou zúčastnit společnosti s obratem převyšujícím 200 milionů korun a s více než 50 zaměstnanci, které mají ryze českého majitele.