Australské systémy Česko láká
Australské franchisové systémy se v Česku zatím příliš nevyskytují. Co rozhodlo, že k nám chtějí právě v této době?
Hlavním důvodem současného zájmu australských franchisových systémů jsou příležitosti na trhu, které již v Austrálii byly využity a stále ještě čekají na své využití v České republice. Jedním z hlavních impulzů byl také projekt Australského obchodního oddělení – Austrade věnovaný franchisingu.
Z jakých oblastí podnikání se systémy, které chtějí u nás podnikat, rekrutují?
V Austrálii je přes 1000 společností, které podnikají s využitím franchisingu, jako podnikatelského modelu, je nabídka opravdu široká. Jde o výrobce čokolády zdobené čokoládovou grafikou, ekologické myčky aut, správu majetku s využitím nejnovějších technologií, kavárenský koncept, sushi bary, rychlé občerstvení s kebaby, telekomunikační služby a další.
Jakou formu expanze využívají především - jde o master franchising či jinou formu?
Jde především o master franchising. Australské koncepty ovšem hledají především kvalitního partnera, který může být i investorem. Hlavní pro Australany je vzájemný vztah založený na důvěře a dlouhodobé perspektivě.
Co australské franchisové systémy na Česku láká nejvíce?
Myslím, že hlavní motivací expanze v České republice jsou velké příležitosti, tvořiví a cílevědomí podnikatelé a solidní ekonomické vyhlídky České republiky.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI