Byznys na léto i zimu

Vlastníma rukama / Investice do otevření vlastní Yogoterie se odvíjí od počtu zmrzlinových strojů, který chce franšízant ve své provozovně mít. Pracovat by s nimi měl i on sám, protože cílem poskytovatele licence je mít partnery, kteří se budou aktivně podílet na chodu pobočky.
Pátek
16.11.2018
Yogoterie slaví 4 roky působení na trhu. Díky novému produktu pomáhá franšízantům vydělávat i když venku mrzne.
 

S historicky první mimopražskou pobočkou si to Yogoteria loni namířila do severočeských Teplic, do nákupního centra Galerie Teplice. O její provoz se stará franšízantka Aneta Mačicová. „Zájem zákazníků bezprostředně po otevření teplické pobočky nás příjemně překvapil a dal nám signál, že franšízing Yogoterie má smysl. V letošním roce jsme absolvovali několik jednání s potenciálními franšízanty, několik z nich bohužel nedospělo ke zdárnému konci,“ říká jednatel společnosti Jakub Zíma s tím, že některá jednání stále pokračují. Zdá se tedy, že nebude dlouho trvat a specialitu v podobě frozen yogurtu budou moci ochutnat i zákazníci v jiných částech naší republiky.

V krátkodobém horizontu by chtěl franšízový koncept Yogoteria najít své místo v obchodních centrech větších českých měst. Důležité je, že ke všem projektům přistupuje poskytovatel licence individuálně, a to tak, že se vždy snaží maximálně zhodnotit, zda má provozovna v dané lokalitě smysl a šanci na úspěch. Franšízantům tak nedovolí pobočku otevřít na nevhodném místě. „Pokud lokalitě sami nevěříme, tak v jednání dále nepokračujeme,“ dodává Jakub Zíma.

Produkt pro zimní sezónu

U zájemců o licenci hledají majitelé značky Yogoteria především chuť do práce, chuť podnikat a dobrou znalost lokálního trhu. Každý franšízant před začátkem spolupráce v rámci sítě absolvuje podrobné školení přímo na provozovnách. Co se týče nákladů na otevření pobočky, musí se franšízant připravit na investici pohybující se od 1 do 2 milionů korun. Jak Jakub Zíma prozradil, z pozice franšízora je Yogoteria schopná svým potenciálním franšízantům pomoci s jejím financováním a návratnost investice se pohybuje okolo 3 let.

Ačkoli by se mohlo zdát, že prodej produktu jako je frozen yogurt je otázkou jen jarních a letních měsíců, není tomu tak. Podle Jakuba Zímy určitou sezónnost produktu pozorovat lze, nicméně do jisté míry ji potlačuje fakt, že se provozovny Yogoteria nachází v obchodních centrech, kde je návštěvnost v zimních měsících vyšší. Navíc, v letošním roce zařadil koncept do svého sortimentu teplé Bubble Vafle s frozen yogurtem, které jsou ideálním produktem právě na podzimní a zimní měsíce.    


Šance na úspěch / Potenciál trhu je podle vedení Yogoterie stále vysoký. Na trhu je jen pár firem nabízející podobný produkt. Co se týče franšízingu, vidí konkurencí spíš v jiných konceptech, které cílí na podobný profil franšízanta.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015