21.09.2009

AmRest se rozvíjí, ale pomaleji

Společnost AmRest, která hlavně ve střední a východní Evropě provozuje několik franchisových konceptů, v prvním pololetí otevřela nové restaurace, ale méně než loni.

Jeden z největších provozovatelů fast-foodových franšízových konceptů, společnost AmRest, která podniká i v Česku, v prvním pololetí letošního roku otevřela 26 nových restaurací. Ve stejném období jich ale 13 zavřela. Vloni přitom firma otevřela 170 provozoven a uzavřela pouze osm. Firma, která provozuje značky KFC, Starbucks, Pizza Hut či Burger King, to uvedla ve zprávě o hospodaření za první pololetí letošního roku.

V Česku již AmRest otevřel čtyři Burger Kingy.

Útok na Česko

AmRest zahájil předloni útok na Česko. Vstoupil k nám s koncepty Starbucks a Burger King. Kaváren od světové jedničky má zatím devět v Praze. Pouze v metropoli má i čtyři Burger Kingy. Podle zprávy o hospodaření se obě firmy v Česku staly profitabilní. AmRest Coffee, která v Česku buduje síť kaváren Starbucks, ještě za rok 2008 byla ve ztrátě 48,5 milionu korun a mateřský AmRest ji musel kapitálově posílit o několik desítek milionů korun.

Přes 400 restaurací

AmRest již celkově provozuje 433 restaurací. V červnu letošního roku otevřel například 100 restauraci KFC v Polsku. Firma působí v Česku, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rusku a USA. Nejvíce provozoven má koncept KFC, více než 200. Celkové tržby ve druhém čtvrtletí dosáhly téměř 520 milionů polských zlotých (asi 3,1 mld Kč).

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank