22.09.2009

McDonald´s: Nejcennější franchisová značka

McDonald´s také letos obhájil pozici nejhodnotnější čistě franšízové značky mezi firmami světa. Hodnota značky stoupla o čtyři procenta na téměř 32,3 mld. USD.

V žebříčku 100 největších značek, který každoročně vyhlašuje společnost Interbrand a časopis BusinessWeek skončil McDonald´s celkově na šestém místě a oproti roku 2008 si o dvě pozice polepšil. Za fast-foodovou jedničkou, která v Česku provozuje téměř 80 restaurací, skončil s výrazným odstupem řetězec KFC. Hodnota jeho značky dosahuje 5,7 mld. USD a obsadil tak 61. pozici. Proti loňsku si polepšil o tři místa.

Poprvé se mezi nejhodnotnější značky světa dostal Burger King.

Poprvé Burger King

Poprvé se do žebříčku největších značek světa dostal úhlavní franšízový konkurent McDonald´s – Burger King, který od loňského podzimu působí i v Česku. Obsadil 93. pozici s hodnotou značky 3,23 mld. USD.

Propad Starbucks

Propad o pět pozic naopak zaznamenala kavárenská jednička Starbucks, která obsadila 90. místo. Hodnota značky, kterou ovlivnilo i uzavírání stovek restaurací a konsolidace financí kvůli finanční krizi, poklesla o 16 procent na 3,26 mld. USD. Polepšila si naopak Pizza Hut, když poskočila o dvě pozice na 79 s hodnotou značky téměř 3,88 mld. USD.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank