Franšízanti proti Burger King

Burger King má v USA problémy s franchisanty kvůli nízké ceně v kampani.
Pátek
13.11.2009
Někteří američtí franšízanti žalují fast-foodový řetězec Burger King kvůli kampani na cheesburger za jeden dolar
 

Za jeden dolar se nedá double cheesburger ani vyrobit - to je argument franchisantů fast-foodového giganta Burger King proti marketingové kampani, kterou paradoxně na jejich podporu spustila centrála řetězce. V ní láká zákazníky na sendvič za jeden dolar. Franchisantům se to ale nelíbí, protože náklady na sendivč se v závislosti na lokalitě pohybují kolem 1,10 USD. Proto se obrátili na floridský soud, uvedla agentura AP.

Podpora v krizi?

Burger King se hájí tím, že kampaní chtěl svým franchisantům přilákat nové zákazníky. Ti totiž v ekonomické recesi šetří a proto si jich stále méně dopřává návštěvy nejen restaurací, ale i fast-foodů. A Burger King je jedním z těch, který to pociťuje velmi výrazně.

Cena je problém

Stanovení ceny výrobků u franchisových řetězců je vždy trochu komplikované. Řetězce totiž musí vybalancovat nastavení společných cen na jedné a zákonné omezení nařizovat stejné ceny na straně druhé. „Otázka cen je u franchisových řetězců velmi citlivým tématem a měla by se také velmi citlivě řešit,“ říká Martin Jonáš z poradenské firmy PROFIT system.


Populární na fóru

Prodej podniku - nápadu

Jukněte na www.gastroreality.cz tam můžete vaši nabídku inzerovat. Je to portál zaměřený na prodej gastrorealit

3 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

3 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

3 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014