15.12.2009

Subway: Krize se vyhnula PL, RU a CZ

Pokud by se krize posuzovala podle prodeje sendvičů Subway, nejúspěšněji by jí prošly Polsko, Rusko a Česko.

Pokud by se ekonomická krize posuzovala podle vývoje prodeje sendvičů fast-foodového řetězce Subway, vítězně by jí prošly v regionu střední a východní Evropy Polsko, Rusko a Česko.V Polsku například za prvních devět měsíců meziročně vzrostly tržby řetězce o pětinu, v Rusku o čtyři procenta. V Česku a Bulharsku zůstaly letošní tržby zhruba na loňské úrovni. „I v dalších ukazatelích, jako je počet prodaných sendvičů nebo počet zákazníků v prodejnách SUBWAY za předchozích devět měsíců roku, jsou na tom tyto země nejlépe v regionu,“ uvedl v tiskové zprávě Manažer Rozvoje řetězce Subway pro střední a východní Evropu Martin Princ.

Lidé více utrácí

Zajímavostí podle Prince je, že ve všech zemích regionu, kde Subway působí, tedy také v Chorvatsku a Maďarsku se restauracích řetězce zvýšila útrata lidí na jeden nákup. V Rusku to bylo dokonce o 11 procent, v Polsku pak o pět. „Přičítáme to zavedení protikrizového opatření, kdy jsme zavedli pevnou cenu za menu a levnější Baby Subs Menu. Pouze v Česku, kde hodnota nákupu ve srovnání s loňskem nevzrostla, jsme dosud první z opatření nezavedli na celém území,“ uvedl Martin Princ.

Franšízová licence za 200.000

Subway provozuje v 90 zemích světa 32.000 restaurací. V Česku jich má přes deset, do pěti let jich chce mít 55. První franšízovou licenci lze pořídit za 7500 eur (cca 190.000 Kč). Kompletní vybavení restaurace pak vyjde na 100.000 eur (2,5 milionu Kč).

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank