Prodejny Kenvelo zatím nevynášejí, firma v roce 2008 prohloubila ztrátu.
pondělí
04.01.2010
Řetězec obchodů s oděvy pro mladé Kenvelo prohloubil ztrátu na téměř 245 milionů korun, klesly i tržby
 

Jeden z největších českých oděvních řetězců Kenvelo v roce 2008 zvýšil ztrátu na téměř 245 milionů korun. O rok dříve firma hospodařila se ztrátou necelých 23 milionů korun. Firmě v roce 2008 klesly také tržby o 229 milionů na 1,8 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy oděvní sítě.

Změna strategie

Noví italští majitelé řetězce, který patří do desítky největších domácích prodejců textilu, mění strategii. Rezignovali na další expanzi prodejen, kterých je v Česku kolem 50. Budou naopak investovat do úprav stávajících a šéf firmy Piofrancesco Borghetti nevyloučil, že některé ztrátové prodejny zavře.

Blíže gigantům

Kenvelo, který provozuje některé své prodejny v zahraničí na principu franchisingu, ale nechce zůstat jen u vizuálních změn obchodů. Plánuje přiblížit se tahounům trhu, jako například H&M, Zara či New Yorker. Kenvelo Czech Republic provozuje v Česku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku 186 prodejen. Do tří let chce být řetězec největší ve střední a východní Evropě. I když již slevil z plánů původního izraelského majitele, které plánoval v Evropě otevřít na 1000 obchodů. Kenvelo prostřednictvím franšíz či velkoobchodů působí také v Rusku, Bělorusku, Litvě, Albánii, Moldavsku, Maltě a na Ukrajině.