Žabka v Česku bez Freshmarketů

Polské Freshmarkety se do Česka nedostanou, zůstane Žabka.
Středa
06.01.2010
Franšízový řetězec Žabka nebude v Česku, na rozdíl od Polska, budovat síť větších prodejen pod značkou Freshmarket
 

Franšízová síť convenience marketů Žabka nebude v Česku budovat speciální větší obchody pod značkou Freshmarket tak, jak je tomu v Polsku. Freshmarkety v Polsku vychází z koncepce Žabky, ale využívají větší prodejní plochy s více čerstvým zbožím z pultů. Plocha dosahuje 100-200 metrů čtverečních oproti 80 metrům klasické Žabky. „My také rozvíjíme koncept Žabky i pro tyto větší prodejní plochy s obdobným rozšířením čerstvého zboží, ale zůstává jednotné označení sítě Žabka,“ řekla portálu FranchisingINFO.cz mluvčí Žabky Kateřina Válková.

Žabka na Moravu

Žabka, která nyní v Česku provozuje zhruba 100 prodejen, chce v letošním roce jít také na Moravu. Nyní se koncept posouvá z Prahy i do dalších regionů Čech, například Teplic, Roudnice, Plzně, Liberce či Příbrami.

Pouze franšízy

Žabka buduje v Česku pouze franšízové pobočky. Franšízanti však nemusí disponovat vstupním kapitálem. Stačí, pokud mají obchod, který spadá do strategie rozvoje Žabky. Původní polský koncept koupila pře třemi roky investiční skupina Penta za 3,7 miliardy korun.. Postupně chce tento koncept rozšiřovat také na Slovensko. Žabky jsou menší samoobslužné obchody o rozloze 50–100 m2. Ve světě mají svůj vzor například v řetězci 7Eleven.