Oděvníci zavřou třetinu obchodů

Ze stovky značkových prodejen OP Prostějov ubyde třetina
Úterý
12.01.2010
Až třetinu ze stávající stovky značkových prodejen plánuje letos zavřít největší domácí oděvní výrobce OP Prostějov
 

Pánské obleky postupně zmizí. Největší český oděvní výrobce OP Prostějov totiž letos plánuje masivní stažení z obchodních center i center měst. Chce zavřít až třetinu ze zhruba stovky značkových prodejen.. „V ideálním případě bychom jich na konci letošního roku měli mít kolem 65 - 75," řekl nový ředitel firmy Jiří Tuvora portálu ihned.cz.

Jen 30 prodejen v zisku

Důvodem pro uzavření prodejen je ekonomika. Podle Tovury je totiž pouze třicet ze sta vlastních prodejen ziskových. OP Prostějov loni vykázal podle předběžných odhadů ztrátu 400 milionů korun. Loňské tržby dosáhly podle odhadů vedení firmy zhruba 1,3 miliardy korun. "Letos chceme dosáhnout stejný obrat jako loni. Zbývající prodejny převezmou byznys těch, které budou zavřeny," plánuje Tuvora.

Oděvní firmy plánují i rozvoj

I přes ekonomický pokles existují na českém trhu oděvní firmy, které plánují další rozvoj. Jde například o značky Atlantic, Cocodrillo Original Marines. Rozvoj plánují také obchodníci s outdoorovým oblečením jako Bushman nebo Hudy Sport.