Do Česka chce až tucet polských franchis

Budou Češi nosit polské značky? Na obrázku ukázka kolekce značky Tatuum, která má také zájem o vstup do Česka.
Úterý
24.06.2008
O domácí trh se zajímají zejména oděvní řetězce
 

Téměř jako invazi polských franchisových systémů na Česko lze popsat to, co se chystá. „Podle našich informací má o vstup na český trh zájem téměř tucet polských franchisových řetězců. Většina z nich přitom pochází z oblasti obchodů s oděvy,“ říká Martin Jonáš z poradenské společnosti PROFIT system.

Česko: Na zkoušku?

Podle odborníků má většina polských franchisových řetězců jednoduchou strategii: Pokud uspějí v Česku, které je považované za vyspělý trh, mohou si dovolit jít dál na Západ. „V tomto případě mají vyzkoušené, že jejich značka je uplatnitelná ve vyspělé ekonomice a mohou proto zkoušet štěstí v ještě vyspělejší ekonomice,“ dodal Martin Jonáš

Oděvy, tiskárny a děti

Mezi nejvážnější zájemce patří například celosvětový řetězec prodejen s náplněmi do tiskáren – Cartridge World. Baby boom v České republice chce zase využít polský řetězec s prodejnami dětského oblečení 5.10.15. Převažují značky, které se zabývají módou a oblečením, jde například o Ravel, Diverse, Boogie Nights, Hot Oil či Tatuum. O český trh se ale zajímá také síť restaurací Cleopatra s egyptskými a jinými orientálními jídly a obchody se šperky operující pod značkou Yes.