Stavoodbyt má již osm prodejen

Pátek
09.04.2010
Ideální stav je cca 50 franchisových prodejen v ČR i SR, podnikatelskou příležitost tak mají zájemci z Česka i Slovenska
 

Prodejny stavebnin Stavoodbyt jako franšíza začaly vznikat v roce 2007 na základě dlouholetých zkušeností s prodejem stavebnin. Nyní je v sítí 8 prodejen, dle odhadu jednatele společnosti Miloše Šuberta je ideální stav cca 50 prodejen v Česku i na Slovensku, podnikatelskou příležitost tak mají zájemci z řady míst v Čechách i na Slovensku.

Loňský a letošní rok byl pro stavebnictví rokem útlumu i vyčkávání a nebyla zrovna ideální příležitost pro nové začátky v oblasti stavebnin, i tak se 4 novým prodejnám daří. V letošním roce se společnost snaží o ekonomický rozvoj stávajících prodejen, aby byli maximálně efektivní.

S panem Šubertem jsme probírali i otázku konkurence nadnárodních obchodních řetězců. „Velké řetězce jsou konkurencí pouze v zákaznické skupině „drobní řemeslníci“, my se více soustředíme na malé a střední stavební firmy. Dovolím si říci, že máme připravený lepší poradenský servis, individuální přístup i ceny pro každého odběratele. Drobný kutil si radši zajede do hobby marketu, kde si koupí po kouskách vše co potřebuje pro dům i zahradu, my se soustředíme na podnikatele, ale i drobné stavebníky.“

Kromě centrálního nákupu, marketingu, řešení pojištění a úvěrů je součástí franšízového kontaktu pravidelná komunikace a řešení detailů podnikání franšízanta s ohledem na situaci, aby se nedostal do problémů. U takovéhoto podnikání musí být spokojeny obě strany. S franšízantem řešíme spoustu provozních detailů, které se postupně vyplynou z provozu, tím neustále franšízu vylepšujeme. Prozatím jsme nemuseli řešit odebrání licence ani se ze žádným franšízantem se rozloučit. Je to dané i tím, že výběru partnera a zhodnocení trhu se věnujeme maximální pozornost již od samého začátku.

Franšízant musí mít na začátku finanční zdroje ve výši 750 000 Kč až 1 mil., je to investice, o kterou se musí starat. Je to investice pro vybavení prodejny, zboží, ale i licenci. V tomto segmentu je to slušná nabídka, když si uvědomíme, že franšízant získává marketing a další nezbytný servis.