22.04.2010

Carrefour chce být klíčovým hráčem na každém trhu

V Bulharsku buduje vlastní obchodní síť, v Polsku jeho franšízové obchody rostou jako houby po dešti

Carrefour je dnes pro některé z nás pouze hezkou vzpomínkou, prodejní síť se nestačila ani rozvinout a skončila. V Portugalsku fungoval tento řetězec 20 let, vybudoval 524 prodejen v hodnotě 680 milionů dolarů a končí. Jeho tržby i pozici na trhu ovlivnil zejména Lidl, ale i Pingo doce Jeronimo Martins a jeho obrat se v roce 2009 snížil o 17%, což představuje hodnotu 825 milionů Eur.

Polský Carrefour "5 minut"

Ve Francii se 43% procenty má klíčovou pozici na trhu, dalších 37 procent připadá na ostatní evropské země, 12 procent obratu realizuje v Latinské Americe a 7 procent v Asii.

Zástupce společnosti Lars Olofsson informoval www.Franchisinginfo.cz o tom, že se bude přesouvat do zemí, kde pokryje větší část trhu. Z tohoto důvodu nyní otevřel dvě prodejny v Bulharsku a uzavřel prodejny v Rusku, Itálii a Belgii.

V Polsku kromě velkých hypermarketů rozjíždí již třetím rokem velmi úspěšnou síť malých franšízových prodejen tzv. Carrefour 5 minut. Zájem o jejich provozování je veliký, za poslední dva roky, kdy se začali nabízet, jich na obchodní ploše 100 – 500 m2 funguje 31. Poláci jsou stále zvyklí nakupovat v menších obchodech, jedním z faktorů určujících obchod je umístění v obytné čtvrti. V Polsku zaměstnává Carrefour 25 000 zaměstnanců.

V České republice přišlo s myšlenkou rychlého nákupu Tesco svojí sítí prodejen Tesco Express.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank