02.07.2008

Nové šance pro franchisy

Developeři chystají nová obchodní centra v řadě menších měst

Nákupní centra již zdaleka nebudou výsadou Prahy a dalších krajských měst. Developerské společnosti se chystají proniknout i do menších měst jako je Jablonec nad Nisou, Chomutov, Opava či Klatovy. V příštích třech letech se podle MF Dnes chystá na dvacet projektů. V plánech developerů je pak celkem možné napočítat až 40 podobných projektů nákupních center a parků.

Na okraj měst směřují značky jako Takko, Deichman či Jysk

Místo na okraj do centra

Společným znakem většiny nových obchodů je, že většinou směřují přímo do center menších měst. „Lepší je být první v Neapoli, než v Římě dvacátý,“ říká k tomu lakonicky jeden ze zástupců developerů. V centrech měst se tak objeví značky jako C&A, New Yorkem, Promod a podobně. „Prostor je však i pro menší franchisové řetězce, které se již etablují v podobných nákupních centrech,“ dodává Martin Jonáš z poradenské firmy PROFIT system.

Na okraji bude také živo

Na okraj měst se soustředí developeři se značkami jako Takko, Okay či Jysk. Tyto nákupní parky chtějí klienty nalákat hlavně na nižší ceny zboží. Připravuje se jich také kolem 20. Půjdou do měst jako Rakovník, Kolín Strakonice, Ústí nad Orlicí či Krnov.

Pozor na nájmy

Někteří odborníci však upozorňují, že hlavní překážkou většího rozjezdu nejen franchis, ale i dalších obchodů, jsou vysoké nájmy. „Když v řadě případů zaplatíte za menší malý prostor v obchodním centru desítky tisíc korun měsíčně, tak i kdybyste prodával sebevíc, neuživíte se,“ říká zástupce jednoho z franchisových řetězců.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank