Franchisa plná vůní s jasnou filozofii a vysokou společenskou odpovědností
Inspirovaný svým dětstvím v Provence rozhodl se 23-letý Olivier Baussan oživit tradice svého regionu. Zakoupil starý destilační přístroj, pěstoval rozmarýn a vyráběl čistý rozmarýnový esenciální olej. Lahvičky s esenciálním olejem prodával na místních trzích, kde si čistě přírodní výrobek brzy našel své příznivce a tak se zrodila L'OCCITANE. To bylo před více než 30 lety, základní myšlenkou bylo vytvořit firmu, která by odrážela tradici a životní styl Středozemí. V souladu s touto ideou pro ni její zakladatel, Olivier Baussan, vybral jméno odkazující k Occitanii, tedy k starověké provincii, která zabírala území jižní Francie, severovýchodního Španělska a severní Itálie.
V současnosti působí L´OCCITANE ve více jak 80 zemích světa, kde nabízí svým zákazníkům kompletní škálu kosmetických přípravků pro péči o pleť a tělo. Výrobky L’OCCITANE jsou inspirovány skutečnými příběhy jednotlivých ingrediencí, které podléhají přísnému výběru a kontrole. L’OCCITANE upřednostňuje použití rostlinných olejů u výrobků v péči o pleť a omezuje použití parabenů, chemických slunečních filtrů, ftalátů a silikonů.
Společnost respektuje životní prostředí a nikdy neprovádí testy výrobků na zvířatech. Jedním ze závazků společenské odpovědnosti firmy je respektovat lidská práva, firma zaručuje, že výrobky neobsahují žádný podíl dětské práce.
L'OCCITANE podporuje tradiční výrobní metody. Tím, že dává přednost místním dodavatelům, podporuje místní zaměstnanost a výrobky uznávané kvality. Používá A.O.C. (Appellation of Controlled Origin - ověření místa původu) ingredience, které zaručují tu nejvyšší kvalitu z Haute Provence.
Do regionu střední Evropy přišla společnost L´OCCITANE již před 6 lety. Působí zde formou retailových prodejen, velkoobchodním systémem a systémem B2B. Franchisingový systém začala firma nabízet před dvěma lety, v současné době má 2 franšízové prodejny, jednu v Ostravě a druhou v Košicích. Kromě toho 5 vlastních v Praze, po 2 v Brně a Bratislavě, 1 v Plzni.
Vstupní poplatek za licenci je 100.000 Kč. Investice na financování zásob a zhodnocení prostor prodejny se určuje individuálně dle velikosti a umístění. Jako další franšízovou možnost nabízí i otevření menšího stánku v L´OCCITANE designu v rámci nákupního centra. Propočítaná návratnost investice je 2-3 roky pro obchod a ½ roku až rok pro stánek.
Pro své obchody hledá partnery v českých i slovenských městech nad 60 000 obyvatel s umístěním v centru, na pěších zónách, náměstích nebo obchodních centrech. Stánky jsou vhodné do obchodních center a pasáží. Sympatickým prvkem této franšízy je i angažovanost franšízanta a otevřenost jeho vlastním nápadům. Firma má vysoký kredit společenské odpovědnosti, proto své franšízanty usměrňuje, ale respektuje. A prozatím oba franšízanti si pochvalují.
Mimochodem, víte, že 70% franšízantů ve Francii si svůj první obchod pořídí z odstupného, když skončí v zaměstnání? Hezké propouštění teď bylo v poslanecké sněmovně...
PŘEČTI ČLÁNKY
Nespěchat a franšízové partnery si důkladně prověřit. Taková je strategie konceptu DietaFit při rozšiřování sítě.
Většinu gastronomických konceptů ovlivnila současná situace negativně, výrazně omezila jejich provoz. Jsou však i takové, kterým krize přivedla zákazníky i franšízanty.
Franšízový koncept DietaFit usiluje o rozvoj v okresních městech. Vidí v nich skrytý velký potenciál.
„Zastoupení bychom chtěli mít v každém krajském městě. Vzniknout by však mohly i pobočky v těch menších,“ říká Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit - krabičková dieta.
Franšíza Fitness Food Menu rozšiřuje svou síť i nabídku pro zákazníky. Uspět chce i v zahraničí.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Kosmetika s vůní Baltu
Příspěvek byl smazán z důvodu reklamního sdělení. Redakce Franchising.cz
Hubnutí bez námahy
O tomto jsem neslyšela, ale evidentně vše je o jídle.
Naturhouse a hubnutí
Dakujem Vam za odpoved. Dufam, ze mi to pomoze pri chudnuti.
Naturhouse a hubnutí
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Dávkování je možné buď: 1.) do 1,5 litru vody dát 4 polévkové lžíce CINARKI a popíjet po celý den nebo 2.) přibližně 1,5 polévkové...
Naturhouse a hubnutí
Dobry den ... ake mate skusenosti s CINARKI? Ako sa ma uzivat? Dakujem za odpoved.
Naturhouse a hubnutí
Ahoj, posílám dobrý odkaz na podporu hubnutí. (xxxxxxxxxxxxx). *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí FranchisingINFO.cz odstraněna
Naturhouse a hubnutí
Každý nutriční speicalista se bude věnovat svému klientovi. Hlavně je to studovaný odborník, doplňky si koupíš všude.
Naturhouse a hubnutí
ahoj Kláro, nevím.Nutriční specialista se mi asi nebude věnovat tak jako v Naturhouse.Jsem zatím s Naturhousem velmi spokojená.Co se mi na nich líbí,že se mi přizpůsobují...