17.06.2010

ALPINE PRO má franšízový úspěch, který nečekal

Skutečnost, že ALPINE PRO je českou společností mnozí z nás zaznamenali až při Olympiádě ve Vancouvru.

Kontroverzní oblečení české výpravy zaujalo celý svět, český tým se výrazně odlišil a v anketě o nejlepší oblečení vyhrál na celé čáře ze všech 72 zemí.

Plně saturovaný trh je 35 vlastních prodejen v České republice a 65 franšízových, příležitost je tak ještě pro 20 partnerů.

„Olympiáda je vrchol, kterého jsme dosáhli, byla to pro nás obrovská výzva. Kolekce se velmi podařila, i když byla na začátku velmi kontroverzní. Zadání od Českého olympijského výboru bylo, abychom byli jiní, naprosto odlišní, aby to bylo extravagantní, a to se nám podařilo. V rámci merchandisingu jsme měli část zboží na volný prodej a vznikla mánie. Krásné bylo, že si obyčejní lidé chtěli kupovat alespoň jeden kousek a ztotožnit se s olympijskou výpravou. Za 3 nebo 4 dny jsme byli vyprodaní a pak nám chodily maily z celého světa. Hodně se o nás mluvilo. Máme podepsaný kontrakt na letní olympiádu v Londýně. Všichni čekají, s čím přijdeme, po úspěchu v Kanadě máme velký závazek,“ říká Vladislav Fedoš, obchodní ředitel společnosti ALPINE PRO.

Společnost ALPINE PRO vznikla v roce 1996, začala dovážet sportovní oděvy a otevírat vlastní prodejny. Od roku 2005 buduje franšízovou síť prodejen, kde má již 45 franšízantů. Filozofie franšízy je postavená tak, že v městech nad 100 000 obyvatel otevírá společnost prodejny vlastní, kterých má v současné době 21 v České republice a 9 na Slovensku, v ostatních městech franšízové.

„Jsme sami překvapení, že náš koncept funguje v Českém Brodě, Sušici nebo Týně nad Vltavou či Vodňanech. I v tak malých městech jsou prodejny úspěšné. Větší město je také větší konkurence. Když nabídneme na malém městě kvalitní zboží za příjemné ceny, hezký zařízený obchod s pěknou výlohou a naší značkou, je obvykle úspěch zaručen. Výhodou franšízy v menších městech je obvykle nižší nájem, velké náklady bývají v nákupním centru, jeho výhodou je, že má delší prodejní dobu a vyšší obrátkovost. V maloobchodu musíte mít kompletní sortiment pro celý obchod od ponožek přes boty až po bundy, na každou sezónu máme kolem 360 položek. Zaměřili jsme se na volnočasový outodoor, neděláme věci pro vysokohorskou turistiku, ale oblečení masové pro sport jako hobby, to je naše cílová skupina. Máme štěstí, že český národ je hodně sportovně založen, víkendy tráví venku, to jsou naši klienti,“ dodává Vladislav Fedoš.

ALPINE PRO má velmi dobře propracovaný marketing, vlastní věrnostní program, který má již 120 000 zákazníků, zboží vlastního designu a špičkové kvality a velmi dobré podmínky pro franšízanty, kterým na začátek stačí sehnat vhodný prostor na dobré adrese a připravit ho stavebně na prodejnu. O vše ostatní se již postará franšízor. To jsou atributy, které jen tak nenajdete, proto je franšíza tak úspěšná.

Více informací naleznete v Katalogu franšíz.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank