01.07.2010

Švejk pravil, že člověk má být přímo odněkud

„Já kořalku nepiju, jen rum" aneb vše o české franšíze Švejk restaurant.

Přímo z Plzně jsou franšízové restaurace Švejk restaurant, jejich počet je známkou, že se jim skutečně daří. Milých a útulných hospůdek v dřevěném interiéru je po ČR 41, prozatím.

Staročeský Švejk restaurant "U zeleného stromu" v Nepomuku, rodišti sv. Jana Nepomuckého.

Radovan Sochor, majitel franšízy a autor tohoto projektu nenechal nic náhodě a vsadil na to, co znají Češi i v zahraničí – Švejk byl přeložen do 58 jazyků, známé jsou i Ladovy obrázky a k tomu přidal světoznámé židle Thonet. O pivu z Plzně nemluvě. Úspěšný koncept byl na světě. Jelikož Švejk nepil kořalku, jen rum, přidal ještě speciální Švejkův tuzemský.

Zavolali jsme historikovi Radkovi Pytlíkovi a zeptali se, jak to bylo s tím rumem, jestli Švejk mohl skutečně pít pravý rum a potvrdil nám, že šlo o místní lihovinu, kterou teď rumem nazývat nemůžeme a tak se ujal název Tuzemák – vyrobený z brambor, nikoliv z cukrové třtiny, jak má pravý rum být.

Švejk restaurant vsadil na útulnou hospůdku s českou kuchyní, nevymezil velikost měst, důležité je spíše místo a osobnost provozovatele. S počtem otevřených restaurací je nejúspěšnějším českým franšízovým systémem. Právě oblíbenost restaurací je důvodem, proč je koncept finančně nenáročný, měsíční poplatky nejsou vysoké a vždy, když se připravují materiály pro více provozoven, se vše zlevňuje, každý zaplatí jen "kousek". Proto je možné s franšízovými systémy vydělávat mnohem rychleji, než když si založíte svoji originální restauraci. Cesta je pak o něco delší, i dražší.

„Kdo chce vsadit na jistotu a nemá příliš financí na moderní designovou restaurací, zvolí Švejk restaurant, čím je hospoda starší, tím je lepší. Dřevěný nábytek i po několika letech používání vypadá dobře, navíc má jistou patinu, která dává atmosféru,“ říká Radovan Sochor, majitel společnosti DAOS, která je provozovatelem franšízy.

Atmosféra je to, co považuji tvůrci za nejdůležitější. Neopakovatelná, originální, vytvořená celkovou stylizací doby a postavy, kde platilo stejně jako dnes, že základním prostředkem pro dobrý a příjemný život je především nadhled, klid a úsměv.

Restauraci je možné dodat kompletně na klíč a podstatnou informací je i skutečnost, že část nákladů je dotovaná dodavateli. Kromě originálního interiéru, originálních receptur zpracovaných panem mistrem Juliusem Dubovským je součástí i HW a SW pro provoz restaurace, vybavení kuchyně nebo dárkové předměty, které si kupují zejména zahraniční návštěvníci.

Pokud by měl dnes Švejk projít všechny svoje restaurace, byla by to cesta dlouhá a zajímavá a možná by mu vystačila na celý rok.

Další informace o originálním konceptu Švejk restaurant naleznete v Katalogu franšíz.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank