Švejk pravil, že člověk má být přímo odněkud

Staročeský Švejk restaurant "U zeleného stromu" v Nepomuku, rodišti sv. Jana Nepomuckého.
Čtvrtek
01.07.2010
„Já kořalku nepiju, jen rum" aneb vše o české franšíze Švejk restaurant.
 

Přímo z Plzně jsou franšízové restaurace Švejk restaurant, jejich počet je známkou, že se jim skutečně daří. Milých a útulných hospůdek v dřevěném interiéru je po ČR 41, prozatím.

Radovan Sochor, majitel franšízy a autor tohoto projektu nenechal nic náhodě a vsadil na to, co znají Češi i v zahraničí – Švejk byl přeložen do 58 jazyků, známé jsou i Ladovy obrázky a k tomu přidal světoznámé židle Thonet. O pivu z Plzně nemluvě. Úspěšný koncept byl na světě. Jelikož Švejk nepil kořalku, jen rum, přidal ještě speciální Švejkův tuzemský.

Zavolali jsme historikovi Radkovi Pytlíkovi a zeptali se, jak to bylo s tím rumem, jestli Švejk mohl skutečně pít pravý rum a potvrdil nám, že šlo o místní lihovinu, kterou teď rumem nazývat nemůžeme a tak se ujal název Tuzemák – vyrobený z brambor, nikoliv z cukrové třtiny, jak má pravý rum být.

Švejk restaurant vsadil na útulnou hospůdku s českou kuchyní, nevymezil velikost měst, důležité je spíše místo a osobnost provozovatele. S počtem otevřených restaurací je nejúspěšnějším českým franšízovým systémem. Právě oblíbenost restaurací je důvodem, proč je koncept finančně nenáročný, měsíční poplatky nejsou vysoké a vždy, když se připravují materiály pro více provozoven, se vše zlevňuje, každý zaplatí jen "kousek". Proto je možné s franšízovými systémy vydělávat mnohem rychleji, než když si založíte svoji originální restauraci. Cesta je pak o něco delší, i dražší.

„Kdo chce vsadit na jistotu a nemá příliš financí na moderní designovou restaurací, zvolí Švejk restaurant, čím je hospoda starší, tím je lepší. Dřevěný nábytek i po několika letech používání vypadá dobře, navíc má jistou patinu, která dává atmosféru,“ říká Radovan Sochor, majitel společnosti DAOS, která je provozovatelem franšízy.

Atmosféra je to, co považuji tvůrci za nejdůležitější. Neopakovatelná, originální, vytvořená celkovou stylizací doby a postavy, kde platilo stejně jako dnes, že základním prostředkem pro dobrý a příjemný život je především nadhled, klid a úsměv.

Restauraci je možné dodat kompletně na klíč a podstatnou informací je i skutečnost, že část nákladů je dotovaná dodavateli. Kromě originálního interiéru, originálních receptur zpracovaných panem mistrem Juliusem Dubovským je součástí i HW a SW pro provoz restaurace, vybavení kuchyně nebo dárkové předměty, které si kupují zejména zahraniční návštěvníci.

Pokud by měl dnes Švejk projít všechny svoje restaurace, byla by to cesta dlouhá a zajímavá a možná by mu vystačila na celý rok.

Další informace o originálním konceptu Švejk restaurant naleznete v Katalogu franšíz.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014