Jak získat (ne)kuřáckou nálepku?

Čtvrtek
08.07.2010
Novela nekuřáckého zákona ukládá všem provozovatelům řádně označit provozovnu.
 

Námatkou jsme zkontrolovali cca 20 restaurací v Praze 1. července dopoledne, kdy již byla platná novela nekuřáckého zákona. Neměli jsme štěstí na jediné označení. Hovořili jsme s personálem i majiteli, odpovědi byly – máme ve výrobě, nevíme kde vzít, nevíme, jak má vypadat, prý je nehezká modrá, nehodí se nám k provozovně... to je výběr z odpovědí.

Novela nekuřáckého zákona platná od 1. července 2010 přikazuje restauracím umístit na vchod speciální označení. Podle novely jsou restaurace povinny informovat své hosty u svého vchodu, zda vstupují do kuřáckého či nekuřáckého prostředí, nebo jestli jsou v restauraci oddělené prostory pro kuřáky a nekuřáky. Mají tak učinit pomocí zákonem stanoveného označení. Většina majitelů však vůbec neví, jak má označení vypadat a kde si ho mohou pořídit.

Gastronomický portál Lunchtime.cz, který každý den propaguje na internetu kolem 2000 restaurací z celé České republiky se rozhodl vyjít majitelům vstříc a nálepky zasílá na požádání zdarma.

"Staráme se o restaurace a záleží nám na tom, aby majitelé nebyli zbytečně pokutováni. Drtivá většina majitelů o novele vůbec nevěděla a po rozvíření informací v médiích se majitelé ptali, kde označení seženou. Rozhodli jsme se proto nálepky na požádání zaslat do restaurací poštou", vysvětluje zástupce internetového portálu Igor Třeslín.

"Konzultovali jsme se s ministerstvem vnitra vzhled a rozměr nálepek, aby povinné označení skutečně odpovídalo novele. Majitelé tak mají jistotu, že zasílané nálepky jsou nenapadnutelné", zdůrazňuje Igor Třeslín.

Novela také zpřísňuje i sankce za prodej tabákových výrobků nebo elektronických cigaret dětem pod pokutou 50 000 až 500 000 Kč nebo zákaz činnosti až na 2 roky. Pokud provozovatel umožní kouření na zakázaném místě, může být pokutován až do výše 10 000 Kč.

Co pro získání nálepky musí majitelé udělat? Stačí jen napsat na e-mailovou adresu nalepka@lunchtime.cz a uvést: název provozovny, celou adresu a jaký tip označení si přeje.


Populární na fóru

Prodej podniku - nápadu

Jukněte na www.gastroreality.cz tam můžete vaši nabídku inzerovat. Je to portál zaměřený na prodej gastrorealit

3 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

3 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

3 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014