12.07.2010

Za svoje peníze požadujte kvalitu, jen tak společně zvýšíme kvalitu v restauracích

říká Milan Ballík, novinář, specialista na gastronomii a gastronomický poradce.

Je právě doba dovolených, lidé cestují po světě i republice, máte doporučení, jak si vybrat dobrou restauraci?
Je těžké radit, obecně ale platí tolik: v cizině se držte renomovaného průvodce, se kterým máte již nějakou kladnou zkušenost. Druhá, možná jistější varianta je vyhledat podnik, který je hojně obsazen domácí klientelou. To je známka jistoty. Nechybíte, ani když využijete restauraci světového řetězce, který znáte a máte s ním dobrou zkušenost z domova. Tam víte přesně, co a zhruba za kolik, odlišnosti nejsou zásadní, a v cizině navíc dostanete novější recepturu, která k nám zpravidla ještě nedorazila.

Franšízové řetězce jsou jakousi zárukou kvality, klient ví, co může očekávat. Nejvíce franšíz je v oblasti gastronomie, máme pár českých franšíz, jak vidíte vývoj do budoucna?
Protože vše, co dorazilo doposud ze světa, se víceméně ujalo, věřím, že se tak stane i u franšízy. Máme již pár dobře zavedených řetězců, pracujících na této bázi. A je zde ještě mnoho témat, která po franšíze přímo volají. Nyní je ten pravý čas. Životnost tohoto modelu se již prokázala, rizika jsou minimální – tedy při životaschopném, slibném nápadu. Vzhledem ke spoustě originálních gastronomických projektů, pro které je forma franšízy optimální, věřím, že se vbrzku dočkáme dalších atraktivních řad podniků s tématem jídlo a pití. Pravdou je, že klient, pokud se nespálí, se stává pravidelným a věrným zákazníkem, ať už franšízových skupin monotématických, nebo těch se širokou paletou nabídky.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank