Modrý slon je originální česká franšíza, úspěšná i v zahraničí

Od roku 1998 v nakladatelství vyšlo na 20 originálních titulů psaných a ilustrovaných výhradně pro tento revoluční systém. Každý z těchto titulů se z pohledu prodaných kusů stal bestselerem
pondělí
19.07.2010
Podnikání pro radost s nízkým vstupním kapitálem, v prodeji předběhl i Harry Pottera.
 

Franšízový koncept nakladatelství Modrý slon patří k nejstarším českým originálním franšízám, jeho začátky se datují od roku 1998. V současné době ho najdete těchto českých městech: Novém Jičíně, Vsetíně, Břeclavi, Brně, Třebíči, Žďáru nad Sázavou, Jihlavě, Prachaticích, Nymburku, Benešově, Praze, Pardubicích, Chrudimi, Náchodě, Trutnově, Liberci, Novém Boru a Děčíně. Výborně funguje v Polsku a na Slovensku.

Hlavní činností nakladatelství Modrý slon je vydávání "personálních knih". Kniha, ve které je hlavním hrdinou konkrétní dítě a prožívá při čtení svůj příběh je kvalitním dárkem na celý život. Taková kniha osloví a naučí dítě číst i lásce ke knihám.

V roce 2006 vznikl projekt na podporu čtení u dětí, který byl českým výzkumným ústavem a ministerstvem školstvím mládeže a tělovýchovy vyhodnocen jako maximálně motivující podpůrný prostředek k motivaci ke čtení. Od roku 2010 nakladatelství oslovuje začínající autory a ilustrátory, ti se zapojují do projektu na podporu čtení. Cílem Modrého slona je být v nejtěsnějším kontaktu s malým čtenářem a ukázat mu kouzlo psaného textu.

V roce 2001 vydalo nakladatelství Modrý slon didaktickou pomůcku (hru) MOTANICE, která byla odborníky vybrána jako „správná hračka.” V roce 2006 vychází první audio nahrávka HAVRAN TIK. Jedná se o světovou raritu. Do 50-ti minutového pohádkového příběhu je možno počítačovým programem vložit konkrétního hlavního hrdinu (podobně jako u knih). V počítačové databázi je namluveno 250 jmen chlapců a 250 jmen děvčat. Jako doprovod vychází k CD i kniha. V prodejnosti předčí i takové tituly jako Harry Potter.

Celkový koncept chodu nakladatelství je postavený na franšízingovém systému. Partnerská spolupráce není složitá, nevyžaduje žádné speciální znalosti ani vysoké vstupní investice. Cílem je zjednodušit vzájemný vztah na takovou úroveň, aby co nejvíce energie zbývalo na úspěšné provozování nového kontaktního místa.

Vstupní investice ve výši 25 000 Kč je jedním z předpokladů, že se do tohoto podnikání pustí správní lidé, kteří mají lásku ke knihám i dětem i kousek obchodního talentu. Podrobnosti najdete níže v Katalogu franšíz, Modrý slon je již 41. franšízingovou příležitostí na portálu FranchisingINFO.cz.