I velká lenost může být začátkem úspěšného podnikání
V roce 1966 zjistili Ben Cohen a Jerry Greenfield při školní hodině tělocviku, že nesnášejí běhání, ale milují jídlo. O mnoho let později v roce 1978 byl Ben již několikrát vyhozený z práce a Jerry se podruhé nedostal na lékařskou fakultu. A jelikož oba byli vášnivými jedlíky, vybavenými pětidolarovým dálkovým kursem na výrobu zmrzliny, otevřeli si svou první prodejnu zmrzliny ve zchátralé benzínce v Burlingtonu, ve státě Vermont.
Brzy získali popularitu v místní komunitě, a to díky nejjemnější přírodní zmrzlině vyrobené z čerstvého vermontského mléka a smetany. Ben neměl vyvinuté chuťové buňky a spoléhal se na to, čemu říkal " ústní detektor", takže netrvalo dlouho a oba se velice brzy proslavili zmrzlinou s velkými kousky čokolády, ovoce a oříšků. I když se často neshodli na velikosti kousků, oba věděli, že se chtějí bavit. Jerry to vyjádřil následovně: „Pokud to člověka nebaví, tak proč to dělat?"
.Ze začátku kluci docela plavali v účetnictví. Po dvou měsících obchod zavřeli a vyvěsili ceduli: "Zavřeli jsme, abychom zjistili, zdali vyděláváme peníze". A nevydělávali. Ale mnoho se naučili a do roku 1979 zahájili velkoobchodní prodej z Benova obytného volkswagenu. A zbytek, jak říkají, je minulostí. Do jejich historie patří počátečný korespondenční kurs výroby zmrzliny, který si koupili za 5 dolarů, výročí otevření oslavili tím, že dávali zmrzlinu zdarma a dodnes to tak některé prodejny dělají.
V roce 2000 firmu prodali za více než 300 milionů dolarů (asi 5,4 miliardy korun) britsko-nizozemskému koncernu Unilever. Česko je šestadvacátou zemí, kde značka působí. Oba zakladatelé už se na řízení podniku nepodílejí, dodnes se ale angažují v charitativních a ekologických projektech.
Pražská prodejna oslavila roční výročí v červnu, jestli dávala zmrzlinu zdarma, se nám zjistit nepodařilo. Víme jen, že jeden kopeček zmrzliny stojí 59 korun, tři kopečky 129 korun. Značka Ben & Jerry's proslula především neotřelými názvy zmrzlin a odvážnými kombinacemi příchutí, v nabídce je 16 nejpopulárnějších zmrzlin, mezi nimi například s příchutí sýra, mátovou s čokoládou nebo ananasovou s mučenkou.
Provozovatel franšízové licence Peter Freiwald měl v plánu do konce loňského roku otevřít další tři provozovny, zatím se mu to nepodařilo. Ta současná na Václavském náměstí ho stála 5 mil. korun.
To byl jen krátký příklad franšízového podnikání a důkaz, že dobrou značku může vybudovat i malá pekárna v malém městě. Stačí vzít odvahu a pustit se do franšízových licencí. V ČR je již několik gastronomických konceptů, které jsou ve franšízovém podnikání úspěšné. Nikdo nezná český trh a mentalitu lépe, než samotní Češi a nic nenabízí tak rychlou expanzi jako franšíza. Informace rádi poskytneme v redakci .
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...