Franchising Forum 2010 ukázalo, že o podnikání pod cizí značkou je zájem

Návštěvníci nejvíce ocenili dopolední panelovou diskusi - zde při diskuzi s Davidem Petříkem, zástupcem gastronomického konceptu Potrefená husa.
Pátek
15.10.2010
Fórum se protáhlo o tři hodiny oproti původnímu plánu, franšíza je přitažlivé téma, zájem nadále vzrůstá.
 

Ve středu 13.10. se v Praze konal 9. ročník konference Franchising Forum 2010, kterou pořádala Česká asociace franchisingu. Program byl velmi nabitý a oproti původnímu plánu se o několik hodin protáhla. Bylo o čem hovořit, téma franchisingu je velmi široké a zahrnuje všechny oblasti podnikání a ještě něco navíc.

Návštěvníci nejvíce ocenili dopolední panelovou diskusi, kterou moderoval člen správní rady ČAF RNDr. Jiří Lošťák a k diskuzi přizval zkušené matadory franšízingu: Davida Petříka, zástupce gastronomického konceptu Potrefená husa, Jana Gondu, master franšízanta konceptu zdravého životního stylu NATURHOUSE, Vladimíra Fedoše, velmi zkušeného franšízora českého outdorového oblečení AlpinePro nebo Lubomíra Milka z realitní sítě Century 21. Novější franšízové systémy zastupovala master franšíznatka licence Bussines for Breakfest Kamila Zárychtová, franšízové lekárny Pharmaland zastupoval Rudolf Matějka a nováčkem i průkopníkem mezi franšízanty je ve svém oboru bankovní franšíza Unicredit bank, velmi cenné informace naděloval její zástupce Radim Štantejský.

Témata byla z každé oblasti, řešili se otázky správného modelu franšízové sítě, obvyklé standardy i neobvyklé odchylky, marketing, komunikace, motivace, kvalitní příprava franšízantů, jaké jsou trendy a kdy a jak inovovat franšízové manuály, jaké jsou kritické oblasti a jak je řešit, kde a jak hledat franšízové partnery, jaké jsou zkušenosti s uplatněním franšízových konceptů v jednotlivých městech i otázky krize, kde se všichni zúčastnění shodli, že krize přinesla výrazně levnější nájmy, kvalitní franšízanty a zaměstnance a zodpovědnější přístup v hospodaření a větší úctu k zákazníkům.

Velmi překvapivé informace přinesli paní Lenka Nováková a Marek Halfar z poradenské společnosti PROFIT system, která provozuje i tento specializovaný portál. Zmapovali 260 firem pohybujících se oblasti franšízingu v ČR, získali řadu zajímavých informací a zájemci o franšízu se mohou těšit na vydání publikace o franšízingu v ČR, ve které se dozvědí aktuální data o franšízových systémech.

Mezi účastníky byla řada návštěvníků ze Slovenska, zájemci o franšízu, nositelé nápadů i franšízy, kteří si povzdechli, že na Slovensku je zatím franšízing v počátcích a pro kvalitní informace musí jet do Prahy.

Velmi kvalitní byla právní poradna, která sice nezajímala všechny účastníky, ale doktoři z oblasti práva se skutečně snažili. Řešila se franšízový manuál po stránce právní, soutěžní právo, ochrana osobních údajů, pracovní právo, právo z pohledu franchisora a franchisanta – typické problémy, se kterými se franchisor a franchisant jako zaměstnavatelé mohou setkat, právní aspekty expanze franchisingové konceptu do zahraničí - jaký způsob expanze franchisingového konceptu zvolit, jednotlivé kroky expanze, na co si dát pozor, volba práva, řešení sporů,… zkrátka byla to nálož informací a rad. Dobrou zprávou pro účastníky konference je, že právní kanceláře slíbili na požádání zaslat potřebné dokumenty a prezentace.

Nakonec se představily franšízové systémy a nebylo jich avizovaných 13, ale 23. Na podrobnější popis není prostor, proto je pouze vyjmenujeme a na všechny uvedené najdete kontakt v našem Katalogu franšíz nebo na redakci:

Móda
Palmers - prádlo, Jones, La Camiceria, Conte of Florence – golfová móda, FILA, Celio, Max Mara Weekend, Marella, Marina Rinaldi, Liu.jo, Rifle, Brand New Products a Alpine PRO.

Gastronomie
Joeys – nejlepší pizza, Revive juice bars, Go pasta a backWERK, samoobslužné pekárny, Gloria jeans café.

Zdravý životní styl
Expreska - kruhové cvičení pro ženy, NATURHOUSE a novým hráčem je Diet plus, který kromě odborné péče a poradenství nabízí také hotová jídla, chutná a nutričně vyvážená.

Finanční, realitní a obchodní služby
Makléřská síť Cyrrus, úspěšně se rozvíjející Bussines for Breakfest a UniCredit bank.

Další zajímavé a specifické franšízy
Oční optiky Nau Ottica - hezké, módní a levné brýle z Itálie, hypermarkety pro kutily Avex Baumarkt - pro Slovensko a Maďarsko, Gold to go - automaty na prodej zlata, WSI – internetový marketing, Chocolate graphic - potisk čokoládou na čokoládu a dárkové předměty z čokolády pocházející z Austrálie nebo skladový systém Howards - rovněž z Austrálie, jehož majitel p. Dirk Spence přiletí do ČR již 20. října a je připraven hovořit s možnými zájemci.

Napsat krátce o Franchising Foru 2010 byl úkol náročný a vše se nevešlo, v příštím týdnu se k němu ještě vrátíme a rádi do článku zapracujeme vaše postřehy a názory. Napište nám, jak se vám líbilo, jestli splnilo vaše očekávání a co bylo největším přínosem nebo co Vám naopak chybělo.

Na konci této stránky naleznete možnost přidat vaše komentáře ke článku. Děkujeme.

Vaše redakce


/5/
zobrazit více