Nadílka v byznysu

Čtvrtek
23.12.2010
Jak se splnila přání v podnikání, portálu FranchisingINFO.cz prozradili ochotní franšízoři a franšízanti.
 

Vánoce jsou o nadílce, zamyšlení, rekapitulaci roku a rozbalování dárků. Všichni franšízanti v našem katalogu franšíz dostali příležitost rozbalit pro všechny ostatní svůj podnikatelský vánoční dárek – podívat se na svoje podnikání v letošním roce a odpovědět na jedinou otázku. Odpovědi všech zúčastněných najdete v našem dnešním vánočním speciálu.

Podařilo se splnit cíle v letošním roce? Co se podařilo a co vás potrápilo?

Podařilo se nám zprovoznit velmi oblíbený čtvrtý pražský Pilsner Unique Bar v Dejvicích a The PUB Pardubice. Do provozu byl také uveden první pilotní zahraniční projekt - The PUB Berlín. Tím jsme zahájili mezinárodní expanzi našeho ryze českého konceptu. Zavedli jsme také systém vlastních sanitací pivních cest, což franchisantům snižuje náklady. Trápila nás ale stále snížená koupěschopnost obyvatel.
Martin Šampalík - jednatel společnosti The PUB

Cíle roku 2010 se nám nepodařilo splnit.
Vladimír Čížek, prokurista společnosti R.W.L. Investments s.r.o. franšízor Cheesecake

Tento rok byl pro společnost Yves Rocher úspěšný. Jednak jsme rekonstruovali a otevírali obchody dle nového konceptu nesoucí název "Ateliér Rostlinné kosmetiky", a také jsme se aktivně podíleli na založení pobočky Yves Rocher Slovakia, která v současné době spravuje 5 poboček na slovenském území.
Alena Záhorská, obchodní ředitelka Yves Rocher

Letošní cíle se nám podařilo splnit díky 100% nasazení celého našeho týmu NATURHOUSE v ČR a SR. Otevřeli jsme v ČR 12 nových poboček a na Slovensku další čtyři. Nyní, po dvou a půl letech činnosti, funguje celkem 21 center NATURHOUSE v ČR a SR. Přibývá nám spokojených klientů i franchisantů, kteří mají zájem o další licence. Úspěch našeho projektu je ve velké míře závislý na personálním faktoru, najít a vychovat dobré spolupracovníky není občas jednoduché a přináší spoustu překvapení jak pozitivních, tak i negativních. Avšak dosavadní zkušenosti nás posílily pro možnosti mohutnější expanze do budoucna.
Jan Gonda - držitel master licence NATURHOUSE pro ČR a SR.

Plníme veškeré dílčí kroky k našemu dlouhodobému cíli: stát se jedničkou českého realitního trhu do konce roku 2013. V letošním roce se nám podařilo expandovat o dalších 14 realitních kanceláří na celkových 54 a obrat sítě CENTURY 21 v ČR vzrostl přibližně o 300%. Do konce roku předpokládáme, že podepíšeme 5 nových franšízových smluv a s nadšením očekáváme, kolik kanceláří a makléřů CENTURY 21 z České republiky získá mezinárodní ocenění za své výsledky v roce 2010, které se budou vyhlašovat v březnu 2011 ve Spojených státech.
Ing. Lubomír Milek, finanční ředitel master franšízy CENTURY 21 pro ČR

Povedlo se nám vytvořit dobré jádro a silný tým , dále se povedlo adaptovat systém CENTURY 21 včetně toho, že každý makléř u nás v kanceláři má Zlaté sako a hrdě jej nosí. Makléři systém přijali a stal se jim vlastní - nyní na těchto základech postaví úspěšnou a produktivní budoucnost. Dále považuji za úspěch účast na veletrhu FOR ARCH, díky kterému jsme získali. Potrápilo nás dost věcí, ale víceméně všechny byly zanedbatelného charakteru - důležité je hledět vpřed a ne do zpětného zrcátka.
Jaroslav Nováček, držitel licence CENTURY 21 Energy

Na dosažení cílů stále ještě pracujeme a dá se říci, že nové restaurace budeme otevírat do posledního dne tohoto roku. K dnešnímu dni jsme otevřeli 56 restaurací v regionu Střední a Východní Evropy a ke konci roku bychom měli dosáhnout počtu okolo 70 restaurací. V rámci regionu jsme zaznamenali nárůst prodeje o 15 %, plán byl 7 %. Průměrný profit restaurací vzrostl o cca 8 000 Kč týdně, plán byl 3 000 Kč týdně. Stávající trend poukazuje na to, že v dalších nárůstech budeme pokračovat.
Martin Princ, Manažer oblastního rozvoje pro Střední a Východní Evropu

Cíle se nám daří plnit, srovnatelné prodejny jsou obratově na 103% v porovnání s loňským rokem. Otevřeli jsme plánovaných 8 prodejen a stabilizovali dosavadní síť.
Vladimír Fedoš, obchodní ředitel Alpine Pro

Tento rok se mi povedlo najít směr dalšího rozvoje a tím se začaly postupně plnit naše cíle. Přineslo to vnitřní klid, radost a nový prostor pro tvořivost. Rozvoj klubů mě velmi obohacuje a jsem překvapen, jak moc jsou pro podnikatele prospěšné. Baví mě pomáhat podnikatelům rozvíjet jejich byznys založený na doporučeních a referencích. Přicházejí tak ke mně nové možnosti a příležitosti k rozvoji spolupráce. Byznys se stává více zábavou a radostí než dřinou. Co mě potrápilo, víra v sama sebe, že dokážu založit a rozvinout obchodní kluby na principech Business for Breakfast. Ale právě díky konání jsem tyto obavy překonal, a nyní vím, že celý koncept báječně funguje díky lidem, kteří jsou aktivní, pozitivní, ochotní se učit, naslouchat a mají zájem podporovat druhé.
Ing. Libor Zinkaizl, oblastní ředitel Business For Breakfast®

Ano, rok 2010 splnil moje očekávání. Podařilo se nám otevřít plánované nové pobočky jak Levi’s stores, tak i multibrandové prodejny. V Bratislavě jsme otevřeli prodejnu s úplně novým konceptem nábytku, která se skutečně povedla.
Miroslav Kubricht Country Sales Manager LEVI STRAUSS PRAHA, spol. s r.o., master franchisant pro ČR a SR

Podařilo se nám prodat 6 licencí a zlepšit péči o stávající členky, náš cíl je splněn. Trápí nás, že banky nezohledňují franchisy při poskytování úvěrů.
Mgr. Ondřej Velc, držitel licence Contours

Všechny naše plánované cíle se nám podařilo uskutečnit, otevřeli jsme další provozovnu v Karlíně. Tento rok jsme definitivně dokončili veškeré přípravné práce pro poskytování franšízové licence a již jsme v jednání s několika partnery, kteří právě v příštím roce otevřou 3 - 4 nové provozovny. Dále jsme vstoupili do jednání se zahraničními investory, kteří by náš koncept chtěli provozovat mimo území ČR. To je další velký krok, na který se naše společnost nyní soustředí.
Jan Pavlík, manažer pro rozvoj Bageterie Boulevard a.s.

Cíl byl 5 expresek, do konce roku 2010 jich budeme mít 8-10. Dařilo se dobře.
Petr Kořínek, generální ředitel, franšízor konceptu EXPRESKA

Jako každý rok nás potrápili byrokrati, na to si stále nedokážu zvyknout. Jinak se nám podařila většina z plánů, které jsme si stanovili na začátku roku. Zahájili jsme s CrossCafe kavárnami expanzi mimo naší domovskou Plzeň, v tomto trendu chceme příští rok pokračovat.
Jan Janák, jednatel CrossCafe

Naše cíle v roce 2010 se daří naplňovat a to i přes ekonomický pokles, který silně zasáhl všechny restaurační a hotelové služby. Povedlo se nám otevřít nové a zmodernizovat naše stávající restaurace, tak aby design našich restaurací reflektoval trendy současné architektury.
Ivo Lamich, Franchising Manager, McDonald´s ČR spol. s r.o.

Všechny vytýčené cíle se nám podařilo splnit. Jak finanční, obchodní, tak marketingové. Otevřeli jsme nový koncept Fornetti Centro, otevřeli jsme další prodejnu BioPoint v Praze na hlavním nádraží. Také jsme dvě naše prodejny PONT předali franchisantům.
Marek Cagášek,ředitel společnosti a člen představenstva, JPServis, a.s., držitel licencí Fornetti, Pont, Bio Pont

Cíl pro rok 2010, kterým bylo dokončení přípravy franchisového konceptu Marvel mobilní domy a zahájení pilotního provozu, se podařil na výbornou. Trošku nás potrápily běžné porodní bolesti vznikajícího nového konceptu a nenadálé výkyvy v prodejích. Ale vše dobře dopadlo a již koncem 3. kvartálu jsme i navzdory krizi předčili prodejní výsledky roku 2009.
Zdeněk Spáčil, MARVEL-INTERNATIONAL s.r.o., mobilní domy Marvel

Všem franšízantům, kteří se podělili o zkušenosti, děkujeme. Čtenářům, franšízantům i franšízorům přejeme příjemné Vánoce, splněná přání a správné rozhodování v podnikání.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017