Češi ujíždějí na kuřecím mase, lososech a krabech

Franchisanti sítě Subway se musejí osobně zapojit do provozování restaurace minimálně prvních 6 měsíců provozu.
Středa
05.01.2011
Franšízový řetězec Subway chystá expanzi do celé řady zemí Střední a Východní Evropy.
 

Celosvětový řetězec nabízející sendviče Subway je sice na počátku svého rozvoje v zemích Střední a Východní Evropy (CEE – Central and Eastern Europe), i přesto už pocítil, že ne všechna prodejní místa jsou vhodná pro otvírání nových provozoven. To se týká především obchodních center, která zejména před krizí vyrostla jak houby po dešti a nyní se mohou stát rizikovými. Obchodní centra jsou tak zatím jediným druhem lokalit, které mohou být nevýdělečné. Také z toho důvodu řetězec vyhledává jiná místa, kde by se mohl uplatnit.

Až ¼ všech restaurací Subway se nachází v tzv. netypických lokalitách. Jedná se o nový druh rozvoje na netradičních místech typu benzínových stanic, autosalonů, nemocnic či administrativních budov. V ČR je to konkrétně business centrum The Park na pražském Chodově. V plánu je tento druh rozvoje posílit po celém regionu CEE, jak sdělil Martin Princ, manažer rozvoje regionu CEE sítě Subway: „Například Rusko je jedna ze zemí, která se rozvíjí nejrychleji, v roce 2010 se nám zde podařilo otevřít 80 nových míst.“ Co se netradičních lokalit týče, i v nich hraje tato země prim, provozovnu Subway naleznete také v obchodním domě IKEA a na několika čerpacích stanicích.

Řetězec Subway si v případě svých franchisantů klade podmínku, že budou osobně provozovat nově otevřenou restauraci minimálně prvních 6 měsíců od zahájení provozu. Poté se vyhodnocují výsledky a v případě zájmu je poskytnuta franchisantovi další licence, jak vysvětluje Martin Princ: „Prošli jsme si totiž několika případy, kdy kvalita provozu neodpovídala požadovaným kritériím, proto nehledáme investora, ale trváme na osobní účasti franchisanta na provozu. Většina našich partnerů jsou tzv. multifranchisanti, to znamená, že provozují několik restaurací Subway najednou.“

Jak dále prozradil Martin Princ, ve Střední Evropě je nejvíce poptávaný kuřecí sendvič. Češi mají ve své lokální nabídce sendviče s lososem a krabem, ty jsou velice populární také zřejmě proto, že ČR nemá moře. Tyto tři druhy sendvičů jsou tak nejžádanější.

Na rok 2011 společnost Subway plánuje poskytovat licence v celé řadě zemí regionu CEE. Nejvíce kandidátů pochází ze zemí Rumunska a Slovinska. Společnost věří, že má trh CEE potenciál a současně je na něm poptávka po produktech.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014