05.01.2011

Češi ujíždějí na kuřecím mase, lososech a krabech

Franšízový řetězec Subway chystá expanzi do celé řady zemí Střední a Východní Evropy.

Celosvětový řetězec nabízející sendviče Subway je sice na počátku svého rozvoje v zemích Střední a Východní Evropy (CEE – Central and Eastern Europe), i přesto už pocítil, že ne všechna prodejní místa jsou vhodná pro otvírání nových provozoven. To se týká především obchodních center, která zejména před krizí vyrostla jak houby po dešti a nyní se mohou stát rizikovými. Obchodní centra jsou tak zatím jediným druhem lokalit, které mohou být nevýdělečné. Také z toho důvodu řetězec vyhledává jiná místa, kde by se mohl uplatnit.

Franchisanti sítě Subway se musejí osobně zapojit do provozování restaurace minimálně prvních 6 měsíců provozu.

Až ¼ všech restaurací Subway se nachází v tzv. netypických lokalitách. Jedná se o nový druh rozvoje na netradičních místech typu benzínových stanic, autosalonů, nemocnic či administrativních budov. V ČR je to konkrétně business centrum The Park na pražském Chodově. V plánu je tento druh rozvoje posílit po celém regionu CEE, jak sdělil Martin Princ, manažer rozvoje regionu CEE sítě Subway: „Například Rusko je jedna ze zemí, která se rozvíjí nejrychleji, v roce 2010 se nám zde podařilo otevřít 80 nových míst.“ Co se netradičních lokalit týče, i v nich hraje tato země prim, provozovnu Subway naleznete také v obchodním domě IKEA a na několika čerpacích stanicích.

Řetězec Subway si v případě svých franchisantů klade podmínku, že budou osobně provozovat nově otevřenou restauraci minimálně prvních 6 měsíců od zahájení provozu. Poté se vyhodnocují výsledky a v případě zájmu je poskytnuta franchisantovi další licence, jak vysvětluje Martin Princ: „Prošli jsme si totiž několika případy, kdy kvalita provozu neodpovídala požadovaným kritériím, proto nehledáme investora, ale trváme na osobní účasti franchisanta na provozu. Většina našich partnerů jsou tzv. multifranchisanti, to znamená, že provozují několik restaurací Subway najednou.“

Jak dále prozradil Martin Princ, ve Střední Evropě je nejvíce poptávaný kuřecí sendvič. Češi mají ve své lokální nabídce sendviče s lososem a krabem, ty jsou velice populární také zřejmě proto, že ČR nemá moře. Tyto tři druhy sendvičů jsou tak nejžádanější.

Na rok 2011 společnost Subway plánuje poskytovat licence v celé řadě zemí regionu CEE. Nejvíce kandidátů pochází ze zemí Rumunska a Slovinska. Společnost věří, že má trh CEE potenciál a současně je na něm poptávka po produktech.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank