10.01.2011

Česká franšíza s oděvy expanduje do zahraničí

Kromě ČR a SR připravuje BUSHMAN rozšíření franchisové sítě také na trhy Německa, Rakouska a Polska.

Termín „bushman“ pochází z Austrálie a označuje člověka, který žije v přírodě a v souladu s ní. Právě taková filozofie byla zakladatelům značky velice blízká, a tak se narodil i český BUSHMAN, který právě oslavil 10 let své existence.

Prodejna Bushman v obchodním centru v Žilině na Slovensku.

Během svého „dětství“ prošla značka značným vývojem, jedna strategie se jí ale osvědčila, a to rozšiřování sítě pomocí franchisingu. Bohumil Bílek, obchodní ředitel společnosti BUSHMAN Company a.s., vysvětluje své zkušenosti s tímto konceptem: „Franchising, pokud je seriózně řízen a stojí na stabilních základech, shledávám jako velmi pozitivní model podnikání pro obě strany. Zatím jsme žádnou prodejnu nezavírali a až na jeden případ nerozvázali vztah s žádným z partnerů.“

V současné době provozuje společnost v České republice 25 prodejen, z toho 16 franchisových. Na Slovensku pak 9 prodejen, z nichž 3 jsou franchisové. Podle slov Bohumila Bílka je firemní strategie nastavena tak, že firma bude kromě outletů provozovat maximálně po jednom nebo dvou referenčních projektech a ostatní provozovny převede na franchisanty. Nyní hledá partnery pro 2 již existující a plně zavedené obchody v Liberci a Ústí nad Labem. Postup je většinou takový, že dané obchodní místo společnost otevře, zprovozní a poté předá partnerovi. Nemusí to ale platit vždy, jak potvrzuje OC Nová Harfa, kde byl obchod otevřen přímo s franchisantem. V roce 2010 převzali franchisanti zavedené prodejny v Karlových Varech, Plzni a v pražském OC Flora.

Kromě České a Slovenské republiky plánuje BUSHMAN rozšiřování své franchisové sítě také do Polska, Rakouska a Německa, kde již zahájil jednání s potencionálními partnery. „Náš franchisový systém funguje v ČR, ověřili jsme ho také na Slovensku, teď je na čase ho dotáhnout na zahraniční trhy našich nejbližších sousedů. Jde nám o to najít dobrého obchodního partnera, který má kontakty a chuť expandovat do zahraničí, a může to být třeba i Čech nebo Slovák. V takovém případě ho kompletně podpoříme a nabídneme mu master-franchisu,“ upřesňuje Bohumil Bílek výhody spolupráce. Jak dále dodal, přidaná hodnota BUSHMANu pro franchisanty tkví právě v unikátním designu a kvalitě výrobků, ojedinělém vzhledu monobrandových prodejen a merchandisingu.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank